یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

تور برزیل

۷ بازديد

 

تور برزیل

کشور برزیل (Brazil) که با نام رسمی جمهوری فدرال برزیل (Federative Republic of Brazil) شناخته می‌شود یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است. اگر تا کنون با تور برزیل به مسافرت رفته باشید متوجه خواهید شد که نیمی از مساحت خشکی این قاره را برزیل تشکیل می‌دهد. جالب است بدانید این کشور از نظر وسعت، بعد از کشورهای روسیه، کانادا، چین و ایالات متحد آمریکا به عنوان پنجمین کشور وسیع جهان شناخته شده است. برزیل در طول یک خط ساحلی 7400 کیلومتری رو به اقیانوس اطلس قرار گرفته که با همین ویژگی توانسته است جذابیت فراوانی به تور برزیل ببخشد. همچنین موقعیت نسبی این کشور نیز در توسعه صنعت گردشگری آن بی‌تاثیر نبوده چرا که از جنوب به اروگوئه، از سمت جنوب غربی به آرژانتین، بولیوی و پاراگوئه، از غرب به پرو، از شمال غربی به کلمبیا و از سمت شمال نیز به گویان، ونزوئلا و سورینام منتهی می‌شود که رونق تور برزیل را به همراه داشته است. تنوع گسترده‌ای از مناظر گرمسیری و نیمه‌گرمسیری مانند ساواناها، تالاب‌ها، فلات‌ها و کوه‌های کم‌ارتفاع این کشور را محبوب‌تر کرده و علاوه بر این، وجود رودخانه آمازون باعث شده که برزیل بزرگ‌ترین سیستم رودخانه‌ای جهان و وسیع‌ترین جنگل‌های بارانی بکر را دارا باشد. مسلما تور برزیل با وجود این تنوع و غنا به یکی از لذت‌بخش‌ترین تورها تبدیل خواهد شد. در جغرافیای این کشور پهناور اثری از محیط‌های بیابانی یا کوهستان‌های قطب شمال نیست و لذا آب و هوایی معتدل در آن حکم‌فرما می‌باشد.

Brazil tour

نقشه گردشگری برزیل

Brazil tourism map

 

نقشه مترو برزیل

Brazil metro map

اطلاعات مهم کشور برزیل

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم برزیل پنجمین کشور وسیع جهان بوده ولی عنوان پنجمین کشور پرجمعیت را نیز در کارنامه خود دارد. در واقع با تور برزیل، می‌توان به کشوی سفر کرد که یک سوم جمعیت آمریکای لاتین را خود جای داده است. بیش‌تر ساکنان این کشور در امتداد ساحل شرقی متمرکز بوده هر چند که پایتخت آن یعنی شهر بریزیلیا در نواحی مرکزی آن واقع شده و سالانه گردشگران زیادی در تور برزیل، مهمان این شهر می‌شوند. نرخ مهاجرت به پایتخت برزیل در سال‌های اخیر رشد داشته و این مورد نیز بر شلوغی برازیلیا افزوده است. لازم به ذکر است که با اینکه برزیلیا به عنوان پایتخت توانسته است شهرتی به هم بزند ولی شهر ریودژانیروه همچنان به عنوان نماد این کشور محسوب می‌شود که در تور برزیل هم مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. علاوه بر این، مجتمع‌های بزرگ آبی و صنعتی، زمین‌های کشاورزی حاصل‌خیز و معادن فراوان، کشور قهوه را به یکی از اقتصادهای بزرگ جهان مبدل کرده است که همین پویایی اقتصاد باعث افزایش نرخ سرمایه‌گذاری‌های خارجی و رونق سفر با تور برزیل به آن گردیده است. با این حال باید گفت نابرابری‌های اجتماعی، بن‌بست‌های سیاسی، بحران‌های مالی متناوب، تخریب محیط زیست نیز از جمله مشکلاتی است که گاهی روی کمیت و کیفیت تور برزیل و سایر بخش‌های گردشگری تاثیر می‌گذارد. از آنجا که گروه‌های قومی مختلفی در این کشور زندگی کرده لذا تنوع فرهنگی یکی از عوامل جذب گردشگران با تور برزیل است. در واقع این گروه‌های قومی مختلف در فرهنگ برزیلی ذوب نشدند هر چند که برزیلی‌های پرتغالی‌تبار از همگون‌سازی و ذوب‌شدن فرهنگ‌ها حمایت کردند ولی باز نتوانستند جامعه رنگین‌کمانی برزیل را یکدست کنند. یکی دیگر از جذابیت‌های فرهنگی تور برزیل، ازدواج‌های نژادی مختلط در آن است البته بیش‌تر جمعیت آن را برزیلی‌های اروپایی‌تبار تشکیل می‌دهد. اجداد مختلط آفریقای و اروپایی، آفریقایی- هندی، هندی و آسیایی‌تبارها نتیجه ازدواج‌های مختلط در این کشور بوده که همین عامل نیز گردشگران را از سراسر دنیا به تور برزیل فرا می‌خواند. از منظر زبانی باید گفت که زبان اول و رسمی اکثریت مردم برزیل، پرتغالی بوده که در قرن شانزدهم و همراه با استعمار وارد این کشور شده است. در تور برزیل و گشت و گذار در این کشور پی خواهید برد که کلیساهایی در آن وجود دارند که نشان از مذهب کاتولیک رومی مردم برزیل می‌باشد.

نام رسمی: جمهوری فدرال برزیل (Federative Republic of Brazil)

زبان رسمی: پرتغالی

زبان‌های بومیان: زبان‌های مختلف

پایتخت: برازیلیا

نوع حکومت: جمهوری فدرال چند حزبی با دو مجلس قانونگذاری

رئیس حکومت: رئیس جمهور

واحد پول: رئال برزیل (Brazilian real)

نوع برق شهری: برق شهری برزیل با ولتاژ 127 تا 220 ولت با فرکانس 60 هرتز می‌باشد.

کد کشور: 55+

شماره‌ اضطراری:

آتش‌نشانی: 193

آورژانس پزشکی: 192

پلیس: 190

اختلاف ساعت با ایران: 5 ساعت و نیم از ایران عقب‌تر است.

مهم‌ترین فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی ریو دوژانیرو گالیائو (Rio de Janeiro-Galeão International Airport)

Important information about Brazil

قیمت تور برزیل

برزیل نیز مانند بسیاری از کشورهای توریستی جهان دارای جذابیت‌های فراوانی برای سفر است لذا تور برزیل مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد. در این میان هزینه مسافرت برای گردشگران مهم است چرا که شاید همه مسافران دارای قدرت خرید و بودجه متفاوتی برای سفر باشند. قیمت تور برزیل نیز نظیر قیمت تورهای خارجی سایر مقاصد می‌تواند زیاد باشد یا با مدیریت هزینه‌ها حین خرید تور و زمان اجرای تور، می‌توان قیمت آن را کاهش داد. به هر حال باید توجه داشت کدام یک از عوامل می‌تواند تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر قیمت تور برزیل داشته باشد! ما می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم؛ اگر نقشه قاره آمریکا را در نظر بیاورید متوجه خواهید شد که فاصله بسیار زیادی با ایران دارد. کشور برزیل که در آمریکای جنوبی قرار گرفته نیز دارای بعد مسافتی طولانی با ایران بوده لذا همین عامل می‌تواند قیمت پرواز و به تبع آن قیمت تور برزیل را افزایش دهد. علاوه بر بعد مسافت می‌بایست غیرمستقیم‌بودن پروازهای برزیل را نیز بر عوامل موثر در افزایش قیمت تور برزیل اضافه کرد چرا که پروازها از شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز با توقف‌هایی در شهرهای دبی، استانبول و دوحه صورت می‌گیرند. البته نباید از کلاس پروازی، ساعت پروازی و نوع ایرلاین انتخابی مسافران تور برزیل هم غافل ماند که می‌تواند هزینه سفر به برزیل را تا حدود زیادی افزایش دهد. پیشنهادی که به مسافران عزیز داریم این است که برای جلوگیری از افزایش قیمت تور برزیل، پرواز سیستمی را انتخاب کرده چرا که نسبت به بلیط چارتری دچار افزایش‌های لحظه‌ای نخواهد شد. البته باید به هتل انتخابی و تعداد شب‌های اقامت هم توجه داشته باشند تا متناسب با سلیقه و بودجه‌شان بهترین تور برزیل را خریداری کنند. برای نمونه قیمت تور 10 روزه برزیل با قیمت یک تور 4 روزه روی یک هتل میان‌رده تفاوت فاحشی خواهد داشت.

Brazil tour price

بهترین زمان سفر به برزیل

از آنجایی که کشور برزیل سرشار از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی بوده لذا سفر با تور برزیل در هر زمانی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. اگر خواهان دیدن جنگل‌های آمازون هستید لذا پیشنهاد می‌کنیم که سفرتان را در فصول گرم ترتیب داده و به ویژه فصل بهار و تاستان بهترین زمان برای رزرو تور برزیل است. البته یکی دیگر از نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید این است که از ایام‌ تعطیلات رسمی و جشنواره‌های توریستی برزیل مطلع باشید تا تور برزیل خود را متناسب با آن‌ها خریداری کنید. توصیه می‌کنیم که ماه‌های بهمن تا اسفند را برای شرکت در جشنواره‌های و مراسم‌های این کشور انتخاب کنید چرا که مهمانی‌های ویژه شب سال نو و جشنواره‌های معروف در این ماه‌ها می‌توانند تور برزیل را برای گردشگرام مهیج‌تر کنند. لازم به ذکر است که بهترین شهرهای برزیل برای جشنواره‌ها شهرهایی چون ریودوژانیرو، رسیفی، سالوادور و اولیندا بوده که در قیمت تور برزیل به صورت چشم‌گیری تاثیرگذار هستند. سایر فصل‌های برزیل را هم نباید برای سفر از دست داد چرا که زمستان‌های این کشور همانند تابستان‌های شمال اروپا بوده لذا گاهی باران می‎‌بارد و گاهی نیز آسمان صاف و آفتابی است. برای سفر با تور برزیل در فصل زمستان حتما لباس گرم هم به همراه داشته باشید تا از شرایط جوی آنجا غافل‌گیر نشوید. اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستید که دیدن تالاب پانتانال برای‌تان جذاب است لذا از اواسط تیر تا اواسط شهریور را برای تاریخ تور برزیل خود انتخاب کنید تا از باران‌های گاه و بی‌گاه این منطقه نیز لذت ببرید. علاوه بر موارد گفته شده، باید گفت که سفر به سواحل شمالی و شرقی برزیل نیز تجربه منحصر به‌فردی برای‌تان در تور برزیل رقم خواهد زد به ویژه اگر از اواسط مرداد تا اواسط اسفند را برای سفرتان برگزینید.

 

The best time to travel to Brazil

جاذبه‌های گردشگری برزیل

کشور وسیع و پهناور برزیل انواع جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی را در خود جای داده که هر مسافری را مشتاق دیدار از خود کرده است. به همین دلیل، در ایام مختلف سال، تورهایی به مقصد برزیل برگزار شده که از آن جمله می‌توان تور برزیل و پرو یا تور برزیل تابستان و … نام برد. آبشارها، جنگل‌های آمازون، معماری منحصربه‌فرد، نوشیدنی‌های بومی، حیات وحش شگفت‌انگیز، کارناوال‌های شاد، جزایر دیدنی، پارک‌های ملی و شهرهای مهیج آن، با شور و اشتیاق در انتظار دیدگان مهمانان تور برزیل هستند. در ادامه به تعدادی از این جاذبه‌ها به صورت خلاصه خواهیم پرداخت.

 

 

معماری منحصر به‌فرد برزیل

کشور برزیل جزو کشورهای تحت استعمار پرتغال محسوب شده که باعث به وجودآمدن انواع سبک‌های معماری مستعمره‌ای و زیبا در این کشور شده است. در تور برزیل حتما به یاد داشته باشید از شهر برزیلیا و معماری مذهبی آن دیدن کنید. در این شهر کلیسای جامع برزیلیا، بهترین نماد معماری منحصربه‌فرد آن بوده که شبیه تاج خار مسیح ساخته شده است. همچنین ساختمان فضایی تئاتر نیز در این شهر دارای سبکی از معماری بوده که شبیه معماری سیاره زمین نیست. در واقع برزیلیا سرشار از بناهای زیبا و ارزشمند در به کارگیری معماری خلاقانه است. شهر دیگری که دارای معماری شگفت‌انگیز است شهر تیرانتس (Tiradentes) می‌باشد که در تور برزیل دیدار از راه‌های باریک سنگ‌فرش شده، دیوارهای تزیین‌شده با گل‌های آویزان و سبک معماری مستعمره‌ای این شهر را ازدست ندهید. اما اگر خواهان تماشای ترکیبی از معماری مستعمراتی با زیبایی طبیعی خارق‌العاده در تور برزیل هستید توصیه می‌کنیم که به پاراتی (Paraty) بروید. مرکز شهر پاراتی با رنگ‌های متفاوتی تزیین کرده‌اند که پوشیده از سنگ‌فرش هستند. پاراتی در ناحیه دیدنی و گردشگری کاستا ورده (Costa Verde) واقع شده که هیجان لذت‌بردن از تور برزیل را دوچندان می‌کند.

The unique architecture of Brazil

 

کارناوال جذاب ریو (Fascinating Rio Carnival)

سفر با تور برزیل در حقیقت سفر به کشوری با مردمی پر جنب و جوش و پرانرژی است که تور را برای مسافران مهیج خواهند کرد. در این کارناوال حدود پانصد جشن خیابانی وجود داشته که امکان انتخاب را برای‌تان سخت خواهد کرد ولی توصیه می‌کنیم شرکت در یک کلاس رقص برزیلی سامبا (Samba) یا پیاده‌روی و رژه در میان دسته‌های نوازندگان و اژدهای مکانیکی به سمت میدان رژه یعنی سامبادرومو (Sambódromo) را در تور برزیل خود بگنجانید تا کیفیت تورتان را صدچندان کنید. کارناوال ریودوژانیرو معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارناال در برزیل است که دو میلیون نفر را در جشن‌های خیابانی، میادین، کلاب‌ها و … میزبانی می‌کند. جالب است بدانید که در سراسر برزیل جشن‌های کارناوال برگزار شده ولی یکی دیگر از معروف‌ترین آن‌ها در شهرهای رسیف، اولیندا و سالوادور اجرا می‌شود.

Fascinating Rio Carnival

 

تالاب پانتانال (Pantanal wetland)

برزیل را با طبعیت حیرت‌انگیز، مردم پرانرژی و شهرهای پر شور و نشاط می‌شناسند به همین دلیل تور برزیل نیز یکی از محبوب‌ترین تورها در میان گردشگران است. در اینجا می‌خواهیم به تالاب پانتانال بپردازیم که از شگفتی‌های طبعیت بکر این کشور محسوب می‌شود. این تالاب که به صورت عمده در ایالت جنوبی کشور برزیل واقع شده ولی تا ماتوگروسو و قسمت‌هایی از کشورهای پاراگوئه و بولیوی نیز گسترش یافته است. تالاب پانتانال به عنوان بزرگ‌ترین تالاب پهناور گرمسیری شناخته شده که زنبق‌های معروف ویکتوریا در آن وجود دارند و همین مورد باعث جذابیت این جاذبه طبیعی در تور برزیل گردیده است. همچنین این تالاب یکی از بهترین جنگل‌های انبوه استوایی را نیز در خود جای داده که بر زیبایی آن افزوده است. رودخانه‌های بزرگ، مارهای مختلف، گرگ‌های وحشی، جزایر خشک ساوانا، طبعیت جنگلی، قایق‌سواری و انواع زیبایی‌های دیگر در این تالاب ترکیبی تماشایی برای تفریح و هیجان در تور برزیل به وجود آورده‌اند.

Pantanal wetland

بهترین هتل‌های برزیل

با هر هدفی و با هر نوع تور برزیل بخواهید اقدام به مسافرت کنید لازم است بدانید که بهترین هتل‌های برزیل آماده خدمات‌رسانی به مهمانان خود هستند. خواه بخواهید در جنگل‌های آمازون به گردش بپردازید خواه با تفریحات ساحلی یا هر نوع انگیزه دیگر در تور برزیل، شگفت‌انگیزترین هتل‌های برزیل در انتظار شما هستند که در ادامه با هم به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

هتل مکسود پلازا سائوپائولو (Maksoud Plaza Hotel)

هتل پنج ستاره مکسود پلازا در مرکز شهر سائوپائولو قرار گرفته که به دلیل همین موقعیت دسترسی خوب، مورد توجه مسافران برای رزرو تور برزیل قرار می‌گیرد. این هتل لوکس دارای اتاق‌های مدرن، رستوران‌های بین‌المللی، استخر و دیگر امکانات بوده که حدود 260 متر از خیابان معروف پائولیستا فاصله دارد. هتل مکسود پلازا در بیست و دو طبقه ساخته شده که اینترنت رایگان وای فای در تمام بخش‌های آن و همچنین سرویس اتاق شبانه‌روزی به مهمانان تور برزیل ارائه می‌دهند. البته امکانات دیگری نظیر ترانسفر، خشک‌شویی، اتوشویی، جکوزی و سونا وجود دارد که در ازای پرداخت مبلغ جداگانه می‌توانید از آن استفاده کنید. اما آرایشگاه مردانه و زنانه جداگانه، تراس با چشم‌انداز باغ و خدمات اسپا به صورت رایگان در اختیار مسافران تور برزیل قرار می‌گیرد.

Maksoud Plaza Hotel

هتل آمازون جنگل پالاس (Amazon Jungle Palace)

یکی دیگر از بهترین هتل‌های پنج ستاره که می‌تواند تور برزیل را برای‌تان خاطره‌انگیز بکند هتل آمازون جنگل پالاس است. از امکانات اصلی این هتل می‌توان از رستوران، خدمات بیست و چهار ساعته در اتاق، کافی‌شاپ، ترانسفر فرودگاهی، تلویزیون ماهواره‌ای، استخر سرباز، مینی‌بار رایگان، پارکینگ، سشوار، اینترنت وای فای در تمام بخش‌های هتل و … نام برد. اگر تور برزیل را روی این هتل رزرو کرده‌اید لازم است بدانید که در فاصله هشت کیلومتری از مانائوس واقع شده است. جالب است بدانید که هتل جنگلی آمازون با استفاده از مدرن‌ترین مفاهیم گردشگری پایدار طراحی شده که مجهز به امکانات پیشرفته تصفیه آب و سیستم‌های مدیریت زباله است تا از طبیعت اطراف حفاظت نماید.

Amazon Jungle Palace

 

منبع : تور برزیل

تور کنیا

۷ بازديد

 

تور کنیا

کنیا کشوری است که با فرهنگ غنی، مناظر خیره‌کننده و برخی از هیجان‌انگیزترین زیستگاه‌های حیات‌وحش در جهان شناخته می‎شود. از قله‌های پوشیده از برف کوه قدرتمند کنیا گرفته تا دشت‌های طلایی، چمنزارها و دریاچه صورتی ناکورو، کنیا را به سرزمینی توریستی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. کنیا مانند هیچ کجای دنیا نیست و اگر با تور کنیا همراه شوید، می‎توانید از انجام تفریحاتی همچون سافاری، بازدید از قبایل ماسایی، تماشای اسب‌های آبی را در آب‌های دریاچه نایواشا و گشت و گذار در پایتخت شلوغ آن یعنی شهر نایروبی لذت ببرید.

کنیا منتظر شماست تا همه چیز را درباره آن اکتشاف کنید. می‎توانید با مردم قبایل ماسایی به رقص آدومو بپردازید یا خوردن غذاهای بومی این کشور همچون اوگالی (خوراک ذرت سفید)، گیتری (لوبیا قرمز و ذرت)، نیاما کوما (گوشت بز یا بره) و موتارا به همراه کاچومباری (سوسیس آفریقایی) را امتحان کنید. کنیا در شرق آفریقا واقع شده و به عنوان قدرتمندترین کشور از لحاظ اقتصادی در این منطقه شناخته می‎شود.

جاذبه‌های دیدنی کنیا بسیارند و این کشور ساحلی دارای آب و هوای گرمی در اغلب فصول سال است. پارک‌های سافاری، صخره‌های مرجانی و سواحل شنی کنیا، آن را به مقصدی بسیار محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. در تور کنیا می‎توانید با مردم و فرهنگ‌های متفاوت و جالبی آشنا شوید و تجربه‌ای تکرار نشدنی را از سفر به این کشور آفریقایی کسب کنید. قاره آفریقا و علی الخصوص کنیا، با حیات وحش بی‌نظیرش در جهان شناخته شده است.

معروف‌ترین شهرهای کنیا شامل: نایروبی، ناکورو، مومباسا، کیسومو، الدورت، مالیندی و … هستند که هر یک جاذبه‌های گردشگری خاصی را دارند. اگر می‌خواهید سفری جذاب و هیجان‌انگیز داشته باشید، همین امروز از طریق سایت آژانس مسافرتی سلام پرواز، تور کنیا را برای خود رزرو کنید.

آب و هوا و موقعیت جغرافیایی کشور کنیا

کنیا در خط ساحلی اقیانوس هند قرار دارد و پوشش‌های گیاهی متفاوت و طبیعت بکری را به خودش اختصاص داده است. اقلیم و شرایط آب و هوایی آن نیز ممکن است در هر منطقه متفاوت باشد. به طور کلی قاره آفریقا به دو نیمه تقسیم شده است و مثال با وجود دره ریفت کنیا در مرکز و غرب این کشور، کل قاره افریقا به دو نیم تقسیم شده و دارای دره‌ ریفت، دشت‌هایی همچون جنگل‌های مائو، جنگل کاکامگا در غرب و جنگل‌های بارانی آفریقای شرقی و کوه‌های مرتفعی همچون کوه کنیا و کوه الگون در مرز بین کنیا و اوگاندا است. بنابراین اکوسیستم پیچیده‌‌ای دارد و شما می‎توانید در سفر با تور کنیا به خوبی تنوع زیستی جانوران وگیاهان کمیاب را مشاهده کنید.

هر منطقه از کنیا آب و هوای متنوعی دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی‌ این کشور، دائما در حال تغییر است. در مناطق ساحلی کنیا شما می‎توانید از آب و هوای گرم و شرجی استفاده کنید و در مناطق شمال و شمال شرقی آن، شاهد هوایی خشک و گرم باشید.

جاذبه‌های دیدنی تور کنیا

جاذبه‌ها و دیدنی‌های کشور کنیا بسیارند و از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قله مونت کنیا
  • شهر ساحلی مومباسا
  • محل عبور خط استوا
  • دریاچه‌های ناکورو، نیواشا و بارینگو
  • قبایل بومی کنیا مانند ماسایی‌ها و سامبوروها
  • پارک‌های ملی نایروبی، ماسایی مارا، آمبوسلی، سامبورو، آبردیر و ساوو

در زیر به ارائه توضیحاتی درباره مهمترین جاذبه‌های دیدنی کنیا پرداخته‌ایم:

 

  • پارک ملی نایروبی در تور کنیا

نایروبی پایتخت کنیا، برای ماجراجویی بهترین مکان است. این کلان شهر شلوغ مملو از بارهای مدرن، خیابان‌های پرجنب‌وجوش، موزه‌های جالب و بازارهای محصولات محلی است. پارک ملی نایروبی، 7 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و می‎توانید در آن به دیدن پلنگ‌های وحشی، زرافه، گورخر و گاومیش آفریقایی بپردازید.

 

  • پارک ملی دریاچه ناکورو

ممکن است تصور کنید که دریاچه ناکورو یک دریاچه نمک صورتی رنگ است، اما با نزدیک‌تر شدن به آن، متوجه خواهید شد که رنگ صورتی بخاطر اجتماع هزاران فلامینگو در این دریاچه است. پارک ملی دریاچه ناکورو که در قلب دره بزرگ ریفت واقع شده است، یکی از بهترین پارک‌های کنیا برای تماشای حیات وحش است. این پارک دارای بیش از 400 گونه پرنده از جمله واترباک، ریدباک و غزال است. حتی ممکن است این فرصت را داشته باشید که یک پلنگ یا یک کرگدن سیاه را در این پارک ببینید.

 

  • دریاچه نایواشا، کنیا

دریاچه نایواشا همراه با «بیگ فایو» یعنی 5 حیوان بزرگ کنیا (فیل، گاومیش کافیر، پلنگ، شیر و کرگدن)، محل زندگی اسب آبی و پرندگان بسیار متنوعی است. اگر با قایق بر روی آب‌های آرام دریاچه نایواشا حرکت کنید، بهترین فرصت برای دیدن این حیوانات باشکوه را خواهید داشت. علاوه بر حیات وحش، می‌توانید پارک ملی دروازه جهنم که دارای صخره‌های زیبا، دره‌ها، برج‌های سنگی، آتشفشان‌ها و سایر عناصر شگفت‌انگیز است را کشف کنید.

 

  • پارک ملی ماسای مارا

ماسای مارا همان بیابان آفریقایی است که مردم وقتی چشمانشان را می‌بندند تصور می‌کنند. بیابانی مملو از دشت‌های باز و پراکنده، آسمان‌های دراماتیک و برخی از شگفت‌انگیزترین حیوانات جهان که یکی از بهترین مکان‌های جهان برای سافاری است.

 

  • مرکز نگهداری از فیل‌ها و زرافه‌های آسیب دیده

یکی از مناطق بسیار جذاب برای گردشگران که آژانس‌های مسافرتی در تور کنیا شما را به تماشای آن دعوت می‎کنند، مرکز نگهداری از فیل‌ها و زرافه‌ها است. این مجموعه‌ها با هدف محافظت از گونه‌های در حال انقراض و بازدید و آشنایی گردشگران با این حیوانات زیبا به وجود آمده‌اند.

 

  • موزه ملی نایروبی

در تور کنیا می‎توانید به تماشای موزه ملی نایروبی بروید. این موزه دارای انواع فسیل‌ها و اشیا باقی مانده از زمان گذشته است. اگر به بازدید از موزه علاقه‌مند هستید، دیدن موزه ملی نایروبی را فراموش نکنید. معمولا در برنامه‌های تور کنیا بازدید از این موزه ملی وجود ندارد ولی اگر تمایل دارید می‎توانید با راهنمایی لیدر فارسی زبان خود به بازدید از این موزه بپردازید.

 

  • موزه بومباس کنیا

در این موزه که یکی از مقاصد جذاب تور کنیاست، می‎توانید با رقص، موزیک و نمایش‌های متنوع آفریقایی آشنا شوید، و بیشتر درباره فرهنگ بومیان این منطقه بدانید. بنابراین اگر راهی سفر با تور کنیا شده‌اید، دیدن این موزه را از دست ندهید.

 

  • بازار ماسای

اگر می‎خواهید بازارهای آفریقایی را ببینید و لذت خریدی منحصر به فرد را تجربه کنید، گشت و گذار در بازار ماسای را فراموش نکنید. در این بازار شلوغ و پر زرق و برق، می‎توانید به خرید سوغاتی‌های ارزان قیمت و زیبا بپردازید. یکی از اماکنی که معمولا در برنامه تور کنیا وجود دارد، بازدید از بازار ماسای است. در این بازار زیبا و هیجان‌انگیز، می‎توانید صنایع دستی آفریقایی و تولیدات بومی این کشور را ببینید.

 

  • شهر نایواشا

یکی دیگر از شهرهای جذاب کنیا که بسیار توریستی و پرطرفدار است، شهر نایواشاست. شما در تور کنیا می‎توانید به نایواشا بروید و در اطراف آن به تفریحاتی همچون سافاری و تماشای دره گریت ریفت بپردازید. این دره بر اثر شکاف بزرگی که به عرض 15 متر ایجاد کرده، قاره آفریقا را به دو بخش تقسیم نموده ‌است. دریاچه نایواشا نیز یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی این شهر است و تجربه شیرینی از قایق‌سواری و تماشای اسب‌های آبی را به شما هدیه می‎کند.

دریاچه نایواشا دسترسی خوبی به پارک ملی دروازه جهنم (Hell’s Gate) دارد. این پارک جزو جذاب‌ترین مکان‌های این منطقه است که مناظر شگفت‌آور، حیات وحش و دیدنی‌های فراوان دارد. شما می‎توانید با دوچرخه سواری در اطراف این منطقه، از دیدن چشم‎اندازهای رویایی آن لذت ببرید.

 

  • شهر مومباسا

دومین شهر بزرگ کنیا، مومباسا است که یک شهر جزیره‌ای به شمار می‎رود. مومباسا در کنار دریا واقع شده و ساحلی باشکوه و زیبا همراه با درخت‌های نخل و صخره‌های مرجانی دارد. این شهر بندری در شرق آفریقا قرار دارد و بیشترین تنوع فرهنگی را به نمایش می‎گذارد. اگر با تور کنیا همراه شدید، سعی کنید حتما سری به شهر زیبای مومباسا بزنید و حال و هوای خود را در این بهشت زمینی، عوض کنید. جاذبه‌های گردشگری مومباسا شامل: پارک ملی دریایی مومباسا، قلعه‌ی مسیح، سواحل شمالی مومباسا، عاج‌های مومباسا، پارک هالر، سواحل جنوبی مومباسا و شهر قدیمی مومباسا هستند که دیدنشان خاطرات خوشی را برایتان رقم می‎زند.

اطلاعات مهم درباره تور کنیا

کنیا به مدت 200 سال مستعمره کشور پرتقال بوده و بعد به استعمار انگلیس درآمده است. سرانجام در 12 دسامبر سال 1963 کنیا توانسته استقلال خود را بدست بیاورد. زبان رسمی مردم کنیا انگلیسی و برخی از زبان‌های سواحلی است. ایران با کنیا حدود نیم ساعت اختلاف زمانی دارد و ساعت به وقت پایتخت این کشور، نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

نایروبی بزرگ‌ترین شهر شرق آفریقا است و لقب «شهر سبز زیر خورشید» را دارد. در این شهر می‎توانید از مناظر درختان بامبو سربه فلک کشیده‌، طبیعت بکر، پارک‌های ملی و گونه‌های نایاب جانوری لذت ببرید. همچنین می‎توانید با فرهنگ خاص بومیان این منطقه آشنا شوید و آداب و رسوم عجیب آن‌ها را از نزدیک تجربه کنید. در سفر با تور کنیا می‎توانید فرهنگ ماسایی را به خوبی بشناسید.

زیرا بیش از 40 قبیله در کنیا وجود دارد و ماسایی‌ها یکی از معدود قبیله‌هایی هستند که به آداب و رسوم سنتی و سبک زندگی خود ادامه داده‌اند. اگر به تپه‌های لویتا بروید، جنگجویان ماسایی را می‎بینید که با آواز و رقص سنتی از شما استقبال خواهند کرد. می‎توانید به صحبت‌های بزرگان قبلیه گوش کنید. آن‌ها داستان‌هایی را که از نسلی به نسل‌ بعد منتقل شده‌، تعریف می‎کنند و این می‎تواند برایتان جالب باشد. گاوها در فرهنگ ماسایی بسیار مقدس هستند بنابراین توجه داشته باشید که به عقاید مردم بومی احترام بگذارید.

خوب است بدانید که بیش از 40 پارک ملی و ذخایر طبیعی کنیا بین دریاچه ویکتوریا و اقیانوس هند پراکنده شده‌اند. کنیا در اصل کشوری است که به 8 استان تقسیم‌بندی شده و هر کدام توسط یک استاندار اداره می‌شوند. همچنین کنیا آب و هوایی معتدل و دلچسب دارد و مناطق ساحلی آن بی‌نظیرند. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که ویزای کنیا برای ایرانیان در مرز صادر می‌شود و البته گرفتن ویزا بر عهده آژانس مسافرتی شما خواهد بود. بنابراین اخذ ویزای کنیا خود را به گروه مهاجرتی سلام پرواز بسپارید و از رفتن به این مقصد فوق‌العاده، لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به کنیا فصل زمستان بوده و پول رایج این کشور شیلینگ است. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای سفر خود به هر مقصد خارجی، مقداری از بودجه خود را به واحد پول رایج آن مقصد و بقیه پولتان را به دلار یا یورو همراه ببرید.

  • تلفن پیش شماره در کنیا: 254+
  • اختلاف ساعت کنیا با ایران : 30-
  • واحد پول کنیا :شیلینگ کنیا
  • شماره تماس با اورژانس : 999
  • شماره تماس با آتش‌نشانی : 999
  • شماره تماس با پلیس: 999
  • طول پرواز از تهران به کنیا : حدوداً 11 ساعت
  • نیاز به ویزا : دارد
  • زبان رسمی : زبان انگلیسی و زبان‌های ساحلی
  • مذهب : اکثراً مسیحی

شرایط دریافت ویزای توریستی کنیا

برای گرفتن ویزای توریستی کنیا که به صورت یکبار ورود صادر می‎شود، باید مدارک مورد نیاز شامل: پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، دو قطعه عکس جدید و یکسان و مدارک شناسایی‌تان را ارائه دهید. این ویزا به مسافران کنیا، اجازه اقامت تا 90 روز را می‎دهد و در صورت، قابل تمدید است. برای ‌تمدید ویزای توریستی کنیا باید به دفتر مهاجرت در «نایروبی» پایتخت کنیا مراجعه کنید و مدت زمان اقامت خود را تمدید نمایند. حداکثر تا 6 ماه می‎توانید با ویزای توریستی کنیا در این کشور بمانید.

 

تور کنیا هوایی

تور هوایی کنیا از تهران به مقصد این کشور، توسط ایرلاین‌های مختلفی صورت می‎گیرد. برای رزرو تور هوایی می‎توانید همین امروز با آژانس مسافرتی سلام پرواز تماس بگیرید و پکیج مورد نظرتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انجام تست PCR برای ورود به خاک کنیا اجباری بوده و باید 72 ساعت قبل سفر شما انجام گیرد. قیمت بلیط پرواز کنیا به تاریخ سفر، نوع ایرلاین و کلاس پروازی، شهر مورد نظر و شرکت ارائه دهنده بلیط بستگی دارد.

 

پروازهای کنیا با چه ایرلاینهایی‌ها انجام می‌شود؟

مدت زمان پرواز به کنیا با توجه به شهری که به عنوان مقصد خود تعیین می‏کنید، مشخص می‎شود. همچنین به طور معمول پروازها با حداقل 1 توقف انجام می‎شوند و به طور تقریبی پروازهای کنیا 11 ساعت طول می‌کشند. ایرلاین‌هایی که این پروازها را ارائه می‎دهند به شرح زیر هستند:

  • ترکیش ایرلاین ترکیه ( یک توقف در استانبول )
  • امارات ( یک توقف در دبی )
  • قطر ایرویز ( یک توقف در دوحه )
  • اتحاد ( یک توقف در ابوظبی )

پروازهای کنیا در فرودگاه بین المللی جوموکنیاتا (Jomo Kenyatta International Airport) در شهر نایروبی، به زمین می‎نشینند. این فرودگاه حدود 15 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و جالب است بدانید که نام آن یعنی جوموکنیاتا از نام اولین رئیس جمهور کشور کنیا برگرفته شده است.

نحوه تعیین قیمت تور کنیا چگونه است؟

قیمت تور کنیا آفریقا به عوامل بسیاری همچون: هتل محل اقامت (4،3 و یا 5 ستاره)، پرواز انتخابی (داخلی – خارجی)، تعداد روزهای اقامت، خدمات و امکاناتی که از آژانس مربوطه دریافت می‎کنید و فصل سفرتان بستگی دارد. هرچه هتل محل اقامت خود را با ستاره‌های بیشتر و در مرکز شهر رزرو کنید، هزینه آن بیشتر می‎شود. از طرفی نرخ پرواز شما با توجه به اینکه از نوع اکونومی باشد یا فرست کلاس، در تعیین هزینه تور موثر است.

همچنین ایرلاین‌‌های خارجی مانند: امارات، قطر ایرویز، افریکن اکسپرس و… پروازهای گران‌تری را به مقصد کنیا ارائه می‎دهند. نوسانات ارزی نیز قابل پیش‌بینی نیستند و ممکن است نرخ تور کنیا را افزایش دهند. اگر تور ارزان کنیا و یا آفر تور کنیا را به صورت تورهای لحظه آخری دریافت کنید، می‎توانید با بودجه بسیار کمتری به سوی این مقصد حرکت کنید.

چرا کنیا را برای سفر انتخاب کنیم؟

کنیا یکی از کشورهای چندفرهنگی آفریقاست که بیش از 40 قبیله مختلف را در خود جای داده است. هر کدام از آن‌ها زبان، فرهنگ و آداب و رسوم خاص خودشان را دارند. ماسایی‌های سرخ‌پوش و مهره‌دار جنوب، بی‌تردید معروف‌ترین قبایل این منطقه هستند. فرهنگ منحصر به فرد مردم قبیله و سبک زندگی مناطق ساحلی بسیار جالب توجه است. نایروبی با جمعیت قابل توجه هندی، آفریقایی و غربی، اقوام گوناگونی را در کنار یکدیگر قرار داده است. همچنین مساجد، کلیساها و معابد، غذاهای بین المللی، رقص و آواز مخصوص کنیایی، صدای طبل سنتی آفریقایی و … شما را مجذوب خود خواهند کرد.

بسته به شهری که در کنیا برای گردشگری انتخاب می‎کنید، فرهنگ و آداب و رسوم متفاوتی را تجربه خواهید کرد. مناطق شمالی و ساحلی تمایل بیشتری به سبک زندگی سنتی دارند، در حالی که پایتخت این کشور یعنی نایروبی، به عنوان قطب بین المللی تجارت و بازرگانی، تمایل بیشتری به آزادی و زندگی مدرن دارد.

زندگی روزمره مردم بر اساس قرن‌ها سنت است و اغلب آن‌ها به مشاغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند. بنابراین فرصتی برای بازدید از یک زندگی روستای و قبیله‌ای را خواهید داشت. برای خرید تور کنیا همین امروز با کارشناسان آژانس گردشگری سلام پرواز تماس بگیرید.

 

آیا در سفر به کنیا لازم است سیمکارت تهیه کنیم؟

شما می‎توانید سیمکارت کنیا را از اپراتورهای Safaricom، Airtel و Telkom در فرودگاه و یا فروشگاه‌های موبایل‌فروشی در کنیا تهیه فرمایید. برای دسترسی به اینترنت مجبور به خرید سیم‌کارت و استفاده از دیتا خواهید بود. یک سیم‌کارت 100 شلینگ قیمت دارد باآنتن‌دهی عالی در سراسر کنیا پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

وسایل نقیله رایج در کنیا

شما می‌توانید در تور کنیا با استفاده از قطار، اتوبوس، ماتاتو و ماشین‌های کرایه‌ای رفت و امد کنید.

  • قطار

قطار کنیا از مومباسا شروع به حرکت کرده و در مسیر نایروبی و کامپالا نیز به حرکت خود ادامه می‎دهند تا در نهایت به اوگاندا برسد. قطار در کنیا کمی کند و شلوغ است ولی هزینه پایین آن باعث می‎شود که بسیاری از گردشگران، تردد با این وسیله نقلیه را انتخاب کنند.

  • اتوبوس

کنیا دارای خطوط اتوبوس است و حداکثر سرعت مجاز اتوبوس‌ها در این کشور، 80 کیلومتر بر ساعت است. دو نوع اتوبوس به نام‌های Kenya Bus Service و Citi Hoppa در کنیا وجود دارد که برای حمل و نقل درون شهری در نایروبی خارج از آن بکار می‌روند. کرایه اتوبوس معمولاً ساعتی 100 شیلینگ است و برای سفر از نایروبی به مومباسا باید حدود 700 تا 1000 شیلینگ بپردازید.

  • ماتاتو

ماتاتو نیز وسیله نقلیه دیگری در کنیا است. در واقع ماتاتو مینی بوس مدرنی است که توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شود. هر ماتوتو می‎تواند حدود 40 نفر مسافر را در مسیرهای مختلف جابجا کند.کرایه ماتاتوها از 30 شیلینگ شروع می‌شود هزینه رفت و آمد در شب بیشتر است.

بهترین هتل‌های کنیا

کشور کنیا هتل‌های متنوعی دارد که هر کدام دارای امکانات و خدمات خاص خود هستند. شما می‎توانید بر اساس بودجه خود، هتل‌های 3، 4 یا 5 ستاره یا سوئیت‌های ساحلی یا جنگلی را رزرو کنید. در هتل‌های لوکس و مجهز نایروبی کنیا می‎توانید امکاناتی همچون: فروشگاه، صندوق امانات، محل سیگار کشیدن، اینترنت وای‌فای رایگان، پارکینگ، رستوران، سونا، استخر روباز، اسپا و ماساژ، تراس، بار، سرویس اتاق، صبحانه در اتاق، تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی، مرکز تجاری،‌ خشکشویی، پذیرش 24 ساعته، روزنامه، نگهداری چمدان‌ها، ترنسفر هواپیمایی، امکان ورود حیوانات خانگی، صرافی، خدمتکار روزانه، آرایشگاه، خدمات پرستاری کودک، چک این و چک اوت سریع و … را داشته باشید. در زیر برخی از معروف‌ترین هتل‌های 4 و 5 ستاره کنیا را به شما معرفی می‎کنیم:

هتل‌های 5 ستاره کنیا:

  • هتل ویلا روزا (Villa Rosa Kempinski)
  • هتل کی کروک لوژ (Keekorok Lodge Hotel)
  • هتل رادیسون بلو نایروبی (Radisson Blu Hotel Nairobi)
  • هتل اینترکانتیننتال نایروبی (InterContinental Nairobi hotel)
  • هتل لیک نایواشا کانتری کلاب (Lake Naivasha Country Club Hotel)

هتل‌های 4 ستاره کنیا:

  • هتل اکا نایروبی (Eka Nairobi hotel)
  • هتل هیلتون نایروبی (Hilton Nairobi Hotel)
  • هتل باهاری بیچ (Bahari Beach Hotel)
  • هتل آمبوسلی سرنا (Amboseli Serena Safari Lodge hotel)
  • هتل لئوپارد بیچ ریزورت (Leopard Beach Resort Spa hotel)
  • هتل لیک ناکورو لاج (Lake Nakuru Lodge hotel)

هتل‌های کنیا به ازای هر شب بین 50 تا 250 دلار هزینه دارند و بسته به نوع هتل و خدماتی که دریافت می‌کنید، متغیر است. برای رزرو هتل مورد نظر خود می‎توانید با کارشناسان آژانس مسافرتی سلام پرواز تماس بگیرید.

سوالات متداول

1. چه سوغاتی‌های را در تور کنیا بخریم؟

صنایع دستی، جواهرات ماسایی، پارچه، سی دی موسیقی کنیا و برخی میوه‌های آفریقایی را می‎توانید به عنوان سوغات کنیا خریداری کنید.

2. آیا برای سفر به کنیا نیاز به ویزا دارم؟

همه ملیت‌ها به جز 43 ملیت معاف از جمله آفریقای جنوبی، قبرس، مالزی، سنگاپور، تانزانیا و زیمبابوه، برای ورود به کنیا با مقاصد مسافرتی، تجاری یا ترانزیت نیاز به ویزای الکترونیکی دارند. قبل از سفر باید برای ویزای الکترونیکی اقدام کنید. روال چهار مرحله‌ای ویزای الکترونیکی از طریق وب سایت مهاجرت کنیا تکمیل می‌شود و بازدیدکنندگان را ملزم به ارسال فرم درخواست، یک عکس به اندازه پاسپورت و چندین سند مسافرتی دیگر می‌کند. پردازش ویزای الکترونیکی ممکن است حدود هفت روز کاری طول بکشد. بازدیدکنندگان پس از ورود به کنیا باید ویزای الکترونیکی خود را چاپ کرده و ارائه دهند.

3. آیا می‌توانم آب لوله کشی را در کنیا بنوشم؟

نوشیدن آب لوله کشی در کنیا توصیه نمی‌شود. بنابراین سعی کنید بطری‌های آب را بخرید. و یا آبی که تسویه شده با فلیتر است را مصرف کنید. برخی از هتل‌هایی که در آن‌ها اقامت می‌کنید، ممکن است آب آشامیدنی در دسترس داشته باشند. همچنین توصیه می‌شود از انداختن یخ در نوشیدنی‌ها خودداری کنید.

4. چه ماهی برای سافاری در کنیا بهتر است؟

بیشتر مقاصد سافاری کنیا بین دی تا پایان خرداد ماه در دسترس هستند. در این ماه‌ها آب و هوا معتدل و عمدتاً خشک است. بنابراین برای سافاری بسیار ایده‌آل است.

5. شهرت کنیا بخاطر چیست؟

کنیا، کشوری در شرق آفریقاست که به خاطر مناظر دیدنی و حفاظت‌گاه‌های حیات‌وحش وسیعی که دارد شهرت پیدا کرده است. سواحل اقیانوس هند در این کشور، بنادر تاریخی مهمی را به وجود آورده‌اند که طی قرن‌ها مکانی برای ورود کالاهای بازرگانان عربی و آسیایی به این قاره بوده است.

 

منبع : تور کنیا

تور فیلیپین

۸ بازديد

 

 

تور فیلیپین

فیلیپین (Philippines) یکی از کشورهای جزیره‌ای زیبا در جنوب شرق آسیا و در غرب اقیانوس آرام است. این مجمع‌الجزایر، هفت هزار جزیره را در بر گرفته که در هشتصد کیلومتری ساحل کشور ویتنام قرار گرفته است. موقعیت نسبی و جغرافیایی این کشور در رونق تورهای مسافرتی و به ویژه تور فیلیپین تاثیر قابل توجهی داشته است به طوری که از سمت شمال شرقی با ژاپن، از شمال غرب با چین و تایوان، از سمت جنوب با کشور اندونزی، از جنوب غربی با تایلند، مالزی و سنگاپور و از شرق و غرب به ترتیب با دریای فیلیپین و دریای چین جنوبی احاطه شده است. همان‌طور که می‌بینید تمام کشورهای اطراف آن نیز در صنعت گردشگری حرفی برای گفتن دارند و تور فیلیپین نیز تحت تاثیر موج گردشگری همجوار رشد پیدا کرده است. جالب است بدانید این کشور به مدت مدیدی تحت استعمار اسپانیا به پادشاهی فیلیپ دوم بوده لذا اسم فیلیپین نیز از نام وی گرفته شده است. در حقیقت سفر با تور فیلیپین سفر به عمق یک فرهنگ مستعمره‌ای است که شباهت‌های زیادی هم به فرهنگ غربی دارد. اما وجود این تاریخ غنی و پر فراز و نشیب باعث پدیدارشدن انواع جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی در فیلیپین شده و بسیاری از گردشگران از سراسر جهان و کشورهای آسیا عازم سفر با تور فیلیپین می‌شوند. البته شایان ذکر است که هر کدام از شهرهای این کشور برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است. از مهم‌ترین شهرهایی که می‌شود تور فیلیپین را به مقصد آن‌ها ترتیب داد می‌توان به شهر کوئزون (Quezon)، مانیل (Manila)، شهر داوائو (Davao)، سبو (Cebu) و کالوکان (Caloocan) اشاره کرد.

Philippines tour

اطلاعات مهم کشور فیلیپین

بیش‌تر فیلیپینی‌ها مالایی‌تبار بوده که از اندونزی و سرزمین‌های اصلی آسیای جنوب شرقی آمده‌اند. اما اگر مسافر تور فیلیپین بوده باشید خواهید دید که جامعه کنونی فیلیپین متشکل از صد گروه قومی متمایز است که از نظر زبانی و فرهنگی با یکدیگر متفاوت هستند. البته در طی سال‌های طولانی ارتباط این کشور با چین باعث به وجودآمدن گروه‌های مختلط فیلیپینی-چینی در جمعیت فیلیپین شده است. با وجود تنوع فرهنگی و قومیتی این کشور مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا، سالانه سهم قابل توجهی از گردشگران ورودی تور فیلیپین از سراسر جهان به آن سرازیر می‌شوند. جالب است بدانید که حدود 150 زبان در فیلیپین وجود داشته که زبان‌های پلینزی و تاگالوک گسترده‌ترین گروه‌های زبانی در آن به شمار می‌آیند که در تور فیلیپین باعث شگفتی گردشگران می‌شود.

از آنجا که دین بیش‌تر مردم فیلیپین مسیحیت و اسلام بوده لذا این کشور به عنوان پایتخت زیارتی کاتولیک‌ها با وجود صدها کلیسا در آن شناخته می‌شود. البته اگر مسافر تور فیلیپین بوده باشید خواهید دید که در مساجد تاریخی، عبادتگاه‌های بومی و معابد نیز در سراسر آن گسترده شده‌اند.

میراث متنوع فرهنگی، زیستی و طبیعی یکی از مهم‌ترین عوامل جذب توریست با تور فیلیپین به این کشور بوده که در همین راستا صنعت گردشگری به بخش مهمی از اقتصاد فیلیپین تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین شواهد اثبات این قضیه سهم گردشگری آن از تولید ناخالص داخلی است که برابر با 12.7 درصد است. لقب مروارید دریاهای شرق به این کشور داده شده است. تور فیلیپین در بیش‍تر ایام سال با وجود آب و هوای تابستانی، پذیرایی دوستانه و خونگرم فیلیپینی‌ها از گردشگران، مقصدی متناسب با هر نوع بودجه، سواحل و جزایر بی‌نظیر، شگفتی‌های طبیعی بکر و منحصر به‌فرد، جشنواره‌های سالیانه رنگارنگ و سرگرم‌کننده، غذاهای فیلیپینی خوشمزه، تفریحات آبی، ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز در فضای باز، تاریخ حفظ‌شده فیلیپین و … بسیار محبوب و پرطرفدار است. در ادامه به اطلاعاتی اشاره خواهیم کرد که آگاهی از آن‌ها در تور فیلیپین برای گردشگران لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

اسم رسمی: جمهوری فیلیپین (Philippine Republic)

زبان رسمی: زبان فیلیپینی

زبان‌های رایج: فیلیپینی و انگلیسی

پایتخت: مانیل

نوع حکومت: حکومت متمرکز جمهوری

رییس حکومت: رئیس جمهور (President)

واحد پول: پزو (PHP)

نوع برق شهری: برق شهری موریس با ولتاژ ۲۲۰ ولت و 50 هرتز می‌باشد.

کد کشور: 63+

شماره آتشنشانی: 112

شماره‌ پلیس: 911

فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه بین‌المللی نینوی آکینو (Ninoy Aquino International Airport)

Important information of the Philippines

قیمت تور فیلیپین

بسته به اینکه مسافران در چه تاریخی، با چه ایرلاینی، چه تعداد شب‌های اقامت، در چه نوع هتلی و … تصمیم به مسافرت با تور فیلیپین بگیرند قیمت آن متغیر خواهد بود. شایان ذکر است که این امر کاملا به سلیقه مسافر بستگی دارد که چگونه هزینه تور فیلیپین را مدیریت کند. بیش‌ترین تاثیر قیمتی را هزینه بلیط پرواز و هتل به خود اختصاص می‌دهند وگرنه در بقیه فاکتورها تا حدود زیادی می‌توان دست برد تا متناسب با بودجه مسافر باشد. از آنجا که فیلیپین در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده لذا نرخ پرواز آن (مستقیم یا غیرمستقیم) قیمت تور فیلیپین را افزایش خواهد داد البته با توجه به ساعت و کلاس پروازی نیز افزایش کم یا زیاد خواهد بود.

علاوه بر موارد گفته شده مسافران می‌بایست دقت کنند که چه مقدار برای مصارف روزانه باید آنجا کنار گذاشته شود. میانگین قیمت وعده‌های غذایی به همراه ترانسفرها می‌تواند تا حدود زیادی قیمت تور فیلیپین را تغییر دهند. یادآوری می‌شود که غذا در کشور فیلیپین بسیار ارزان بوده به ویژه اگر از مراکز محلی آن تهیه شود. فراموش نکنید که غذاهای خیابانی هم به عنوان یک گزینه مقرون به‌صرفه بسیار مناسب هستند. البته هزینه‌های تفریحات گردشگری به اضافه ورودیه‌های جاذبه‌های توریستی از دیگر موارد موثر بر قیمت تور فیلیپین است. اگر تصمیم گرفته‌اید به این کشور زیبا سفر کنید حتما تلاش کنید متناسب با هدف خود از سفر، هتل و محل قرارگرفتن آن را انتخاب کنید چرا که اگر هدف تفریح در طبیعت و به ویژه سواحل آن باشد اقامتگاهی را در نظر بگیرید که در نزدیکی آن واقع شده باشد هر چند احتمالا قیمت آن‌ها با توجه به دسترسی خوب‌شان بالا باشد و باعث افزایش هزینه تور فیلیپین شود. گذشته از همه موارد ذکرشده فیلیپین به عنوان یک مقصد مقرون به‌صرفه شناخته می‌شود به ویژه اگر با پروازهای داخلی باشد. به هر حال برای اینکه بتوانید هزینه‌های سفر خود با تور فیلیپین را مدیریت کنید لازم است خلاصه‌ای از این فاکتورها را در ارتباط با هم در نظر بگیرید.

Philippines tour price

بهترین زمان سفر با تور فیلیپین

فیلیپین به عنوان یک کشور جزیره‌ای می‌تواند آب و هوای کاملا غیرقابل پیش‌بینی و ناگهانی داشته باشد. این مقصد زیبا و گرمسیری دارای دو فصل گرم و بارانی بوده که به هنگام مسافرت با تور فیلیپین باید به آن توجه داشته باشید. گرم‌ترین ماه‌های این کشور ماه‌های مارس تا می بوده و در ماه ژوئن ما شاهد بارندگی در فلیپین هستیم که تا اکتبر نیز ادامه پیدا می‌کند. در حقیقت باید از ماه اکتبر با عنوان ماه طوفان‌های سهمگین فیلیپین نام برد البته نباید از ماه‌های خنک نوامبر تا فوریه نیز غافل شد که بر کیفیت و کمیت تور فیلیپین تاثیر مستقیم دارد. پیشنهاد ما این است که از اواسط ماه ژانویه تا پایان فوریه به دیدار از این کشور توریستی بروید چرا که منطقه خشک بوده و هوای در خنک‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

The best time to travel with a Philippines tour

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین

کشور فیلیپین به سه گروه از جزایر بزرگ تقسیم‌بندی شده که جزیره لوزان به عنوان شمالی‌ترین قسمت کشور و مرکز سیاسی و اقتصادی این کشور شناخته می‌شود که البته در سفر با تور فیلیپین خواهید دید که پایتخت آن مانیل نیز در این بخش واقع گردیده است. از جزایر میانی فیلیپین هم نباید غافل ماند که بهترین سواحل این کشور را در خود جای داده است و به ویسایاس معروف هستند. این منطقه که دارای بهترین حیات وحش و غنی‌ترین تنوع زیستی بوده در جنوب میندانائو قرار گرفته است. لازم به ذکر است که بیش‌ترین فرهنگ بومی فیلیپین در همین منطقه جای دارد. در ادامه با همراه باشید تا جاذبه‌های بیش‌تر و متنوع‌تر را برای تور فیلیپین معرفی کنیم.

 

آبشارا تاماراو (Tamaraw waterfall)

یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری‌ای که در تور فیلیپین بسیار مورد توجه گردشگران و توریست‌ها قرار می‌گیرد آبشار تاماراو است. این آبشار جذاب و محبوب سی متر ارتفاع دارد که تعدادی استخر شنا نیز در نزدیکی آن ساخته شده‌اند. این آبشار نیز مانند سایر آبشارهای محبوب فیلیپین دارای منظره‌ای مسحورکننده بوده که تنها چهارده کیلومتر از محل اقامت مسافران تور فیلیپین در مانیل فاصله دارد. علاوه بر زیبایی‌های آبشار، وجود جنگل سرسبز و محیطی فرح‌بخش دور تا دور را برای گردش و سیاحت جذاب‌تر کرده است.

Tamaraw waterfall

 

غذاهای خوشمزه در تور فیلیپین

فیلیپین جزو کشورهای مالتی کالچر و چندفرهنگی است که همین ویژگی و تنوع در فرهنگ غذایی این مردم تاثیر داشته است. در حقیقت غذاهای فیلیپینی تحت تاثیر فرهنگ‌های مالایی، چینی، اروپایی، اسپانیایی و آمریکایی قرار دارد. در سفر با تور فیلیپین حتما از غذاهای خوشمزه آن بچشید البته به ذائقه خود هم توجه داشته باشید که آیا این نوع غذاها را می‌پسندید یا نه! قابل ذکر است که این غذاها از کم‌ادویه‌ترین غذاهای اسیای جنوب شرقی بوده اما دارای طعم و چاشنی قوی‌ای از سیر، پیاز و زنجبیل هستند. از جمله غذاهای خوشمزه‌ای که در تور فیلیپین پذیرای شما خواهند بود عبارتند از سینگاگ (برنج سیر سرخ شده با میگوی خشک و مخلوط‌شده با سوسیس و هات داگ) که در سراسر فیلیپین رایج است، غذای محبوب چیچارون (حاوی پوست خوک شور و سرخ‌شده یا روده خوک سرخ‌شده) که همراه با سرکه، فلفل قرمز و سس جگر برای مشتریان سرو می‌شود. غذای دیگری که در تور فیلیپین به امتحان کردنش باید دل بدهید غذای هامانادو بوده که یک غذای گوشتی عسلی است. در این غذا نیز از گوشت خوک استفاده شده و برای شیرین کردن آن نیز از آب آناناس و عسل استفاده می‌کنند.

Delicious food in the Philippines tour

 

جشنواره‌های سالیانه و رنگارنگ فیلیپین

جشنواره‌های فیلیپینی دارای تفوات مشخصی با سایر جشنوراره‌های جنوب شرق آسیا بوده که طوری که یکی از شادترین، پرسروصداترین و مفرح‌ترین جشنواره‌ها محسوب می‌شوند. وحشیانه‌ترین لبخندها و شادترین چهره‌ها از لحظه‌های به یادماندنی این جشنواره‌ها در تور فیلیپین برای گردشگران خواهند بود. این جشنواره‌ها و فستیوال‌ها مذهبی، تاریخی یا فرهنگی بوده که متناسب با جامعه رنگین‌کمانی این کشور هستند. در واقع هر کدام از این جشنواره‌ها مبین یکی از ابعاد جامعه فیلیپینی بوده چرا که جشنواره‌های مذهبی برای احترام به شخصیت‌های کاتولیک رومی، فستیوال‌های تاریخی برای بزرگداشت رویدادهای مهم و جشنواره‌های فرهنگی برای برداشت‌های پربار محصولات و یا تبلیغ آن‌ها برگزار می‌شوند. یکی از جشنواره‌های مذهبی فیلیپین فستیوال آتی آتیهان است که هر ساله در ماه ژانویه و به افتخار سانتو نینو (کودکی حضرت عیسی) در کالیبو و آکلان برگزار می‌شود که سالانه گردشران زیادی با تور فیلیپین مهمان آن می‌شوند.

 

 

منبع : تور فیلیپین

تور ویتنام

۱۰ بازديد

 

تور ویتنام

ویتنام (Vietnam) نام کشوری در شرق آسیای جنوب شرقی بوده که دارای جغرافیایی کوهستانی و آب و هوایی استوایی است. تور ویتنام به دلیل اقتصاد کمونیستی و عدم ارتباط این کشور با جهان تا مدت‌ها ناشناخته ماند ولی ویتنام با تغییر رویکرد، توانست با ورود به بازارهای جهانی و احیای صنعت توریسم به رونق تور ویتنام سرعت ببخشد. این کشور دارای انواع مختلف جاذبه‌های گردشگری بوده که شاید بتوان گفت که کم‌تر کشوری در جنوب شرق آسیا می‌تواند با آن رقابت کند. فرهنگ، غذاهای لذیذ ویتنامی، قلعه‌ها، چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، پاگوداهای قدیمی، مزارع پلکانی برنج، معبدهای تاریخی، معماری جذاب، سواحل زیبا و قایق سواری در میان جزایر باعث محبوبیت تور ویتنام در میان گردشگران شده است. کشور ویتنام از اقلیم آب و هوایی استوایی و معتدل برخوردار بوده که باعث افزایش بارش‌ها، رطوبت و تعداد قابل توجه روزهای آفتابی در آن گردیده است. تور ویتنام به دلیل موقعیت نسبی و استراتژیک به سرعت در حال توسعه است چرا که این کشور از طرف شمال با کشور چین از سمت شمال غربی با لائوس، از طرف جنوب غرب با تایلند و کامبوج و توسط دریای جنوب چین با مالزی، فیلیپین و اندونزی مرز مشترک دارد. جمهوری سوسیالیستی ویتنام با نام ویتنام و با پایتخت سیاسی خود یعنی شهر هانوی شناخته می‌شود و شهر هوشی‌ مین یا سایگون، تاریخی‌ترین شهر آن است. تغییر موضع و ایجاد روابط دیپلماتیک از سال 2000 میلادی، جهش قابل توجی را در اقتصاد و صنایع خدماتی آن ایجاد کرده که توسعه صنعت توریسم به واسطه رونق تور ویتنام و پیوستن به سازمان تجارت جهانی از مهم‌ترین بازخوردهای این تغییر بوده است.

Vietnam tour

اطلاعات مهم کشور ویتنام

ویتنام کشوری پر رمز و راز برای بسیاری از مسافران و گردشگران تور ویتنام بوده که به دلایل آن در بالا پرداخته شد. این کشور جنوب شرق آسیا، گوی سبقت را در بسیاری از زمینه‌ها از کشورهای اطراف خود ربوده است و با قدرت به جلو حرکت می‌کند. تنوع فرهنگی، آب و هوایی، قدمت تاریخی، جغرافیای منحصر به‌فرد و … باعث جذابیت تور ویتنام نزد مسافران شده است. جالب است بدانید که ویتنام یکی از پیچیده‌ترین الگوهای قومی و زبانی را در خود جای داده و اکثریت جمعیت آن را ویتنامی‌ها و اقلیت‌هایی از اقوام چم و خمر هم در آن زندگی می‌کنند. توجه داشته باشید در تور ویتنام از ارتفاعات این کشور دیدن کنید چرا که اقوام مختلفی در آن‌ها ساکن هستند به ویژه در ارتفاعات شمالی که گروه‌های قومی زبانی وجود دارند که به تایلند، لائوس و جنوب چین وابستگی دارند. از منظر تاثیرات فرهنگی باید گفت که گروه‌هایی که در ارتفاعات این کشور زندگی می‌کنند تاثیر کم‌تری را از چین و هند داشته‌اند هر چند برخی از ویژگی‌های فرهنگ غربی و آمریکایی را در خود جای داده‌اند. تور ویتنام با وجود این همه تنوع و تضاد دارای هیجان وصف‌ناپذیری برای توریست‌ها و مسافران خواهد بود. از ویژگی‌های جامعه‌شناختی ویتنام که بگذریم می‌بایست نظری هم به زبان و دین این مردم داشت که خالی از جذابیت نخواهد بود. مردم ویتنام به زبان ویتنامی صحبت کرده که از خانواده زبان‌های اتریشی آسیایی بوده و به نام زبان‌های مون-خمری شناخته می‌شوند. این زبان تاثیرات وافری از زبان چینی پذیرفته است که وضوح در آن دیده می‌شود. در سفر با تور ویتنام داشتن اطلاعات در مورد دین و مذهب آن‌ها نیز می‌تواند جذاب باشد. مردم ویتنام طی قرن‌های متوالی پیرو کنفوسیوس، دائوئیسم و بودیسم بودند اما هم‌اکنون همه خود را به عنوان بودایی معرفی می‌کنند. از دیگر دانستنی‌های ویتنام می‌توان به جمعیت 95 میلیون نفری آن پرداخت که کشوری تقریبا با جمعیتی باسواد و پرانرژی محسوب می‌شود. از دانستنی‌های اقتصادی هم باید گفت که این کشور در بخش‌های جنگلداری، کشاورزی و ماهیگیری رتبه بسیار خوبی دارد. از نظر جاذبه‌های طبیعی هم دو رود سرخ و مکونگ از مهم‌ترین رودهای ویتنام هستند که مسافران در تور ویتنام از تماشای آن‌ها لذت خواهند برد.

نام رسمی: جمهوری سوسیالیستی ویتنام (Socialist Republic of Vietnam)

زبان رسمی: ویتنامی

زبان‌های رایج: گویش‌های مختلف

پایتخت: هانوی (Hanoi)

نوع حکومت: جمهوری سوسیالیستی

واحد پول: دانگ (VND)

نوع برق شهری در ویتنام: 220 ولت و 50 هرتز است.

کد کشور: 84+

شماره‌‌های اضطراری:

پلیس: 113

آمبولانس: 115

آتش‌نشانی: 114

اختلاف ساعت با تهران: 2 ساعت و نیم جلوتر از تهران است.

فرودگاه‌های بین ‌المللی ویتنام: فرودگاه بین‌ المللی هانوی (Hanoi International Airport) با نام رسمی نوی بای (Noi Bai) و فرودگاه بین‌المللی هوشی مین (Ho Chi Minh International Airport)

Important information of Vietnam

نقشه گردشگری ویتنام

 

Vietnam tourism map

قیمت تور ویتنام

قیمت تورهای مسافرتی می‌تواند متناسب با عوامل مختلفی تغییر کند ولی در مسیرهای با مسافت طولانی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تغییر قیمت تور همانا قیمت بلیط پرواز بوده و اینکه پرواز مستقیم یا غیرمستقیم باشد نیز بسیار تاثیرگذار است. قیمت تور ویتنام هم از این قاعده پیروی کرده چرا که این کشور از نظر بعد مسافتی از ایران فاصله زیادی دارد. فاصله جغرافیایی زیاد باعث افزایش هزینه تور ویتنام شده و همین امر بر تعداد توریست‌های ورودی به آن تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، تا کنون هیچ پرواز مستقیمی از ایران به ویتنام صورت نگرفته که همین امر باعث عدم وجود پروازهای چارتری یا قیمت‌های پایین ایرلاین‌های ایرانی در این مسیر شده است. لذا می‌توان گفت فاکتور پرواز، نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت تور ویتنام ایفا می‌کند. خطوط هوایی امارات و قطر در این مسیر بیش‌ترین گرانی پرواز را به وجود می‌آورند چرا که این خطوط ایرلاین‌های با کلاس جهانی و دارای بهترین کیفیت خدماتی هستند. از آنجا که ویتنام شهرهای مختلفی برای پذیرایی از مهمانان تور ویتنام دارد لذا پکیج‌های مختلفی برای تورهای این مسیر ارائه می‌شوند. برای مثال تور هانوی، هالونگ بی یا تور هانوی، هوشی مین و هالونگ بی و … می‌توانند مسافران تور ویتنام را به شهرهای مختلف هدایت کنند. که همین امر نیز در قیمت تورها تاثیر فزاینده خواهد داشت چرا که تورهای ترکیبی هزینه و زمان بیش‌تری را صرف برگزاری خود می‌کنند. البته در میان فاکتورهای موثر در هزینه تور ویتنام از تعداد شب‌های اقامت، سطح خدمات هتل و خدمات تور نیز نباید غافل شد.

Vietnam tour price

بهترین زمان سفر به ویتنام

بهترین زمان سفر با تور ویتنام هم می‌تواند به عوامل مختلف وابسته باشد ولی یکی از مهم‌ترین عوامل؛ وضعیت آب و هوایی و نوع تفریحات گردشگری است که این مقصد در اختیار مسافران قرار می‌دهد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم در ویتنام دو اقلیم آب و هوای استوایی و معتدل کوهستانی وجود دارد که در بخش‌های مختلف آن گسترده شده است. دقت داشته باشید اگر قصد سفر با تور ویتنام به شهرهای شمالی آن مانند هانوی و هالونگ بی را دارید، بازه زمانی مارس تا می (اسفند تا خرداد) و سپتامبر تا نوامبر (مهر تا آذر) را انتخاب کنید چرا که بازه اول در واقع فصل بهار ویتنام است و بازه دوم نیز مصادف با پایان فصل تابستان و خنک‌شدن هوا می‌باشد. اما چنانچه قصد سفر با تور ویتنام به شهرهای مرکز این کشور را دارید پیشنهاد می‌کنیم در بازه زمانی ژانویه تا آگوست (دی تا مرداد) از شهرهای توریستی آن نظیر هوی آن و دانانگ دیدن کنید که دارای آب و هوای کاملا ساحلی هستند. اگر برای مسافرت با تور ویتنام به بخش جنوبی این کشور و دیدار از شهرهایی مانند سایگون علاقه‌مند هستید در ماه‌های دسامبر تا آپریل (آذر تا اردیبهشت) اقدام کنید که این منطه دارای آب و هوایی گرم است. توصیه می‌کنیم که تور ویتنام خود را در بازه‌های زمانی گفته شده برنامه‌ریزی کرده تا گرفتار سیلاب‌ها و باران‌های موسمی آن نشوید.

The best time to travel to Vietnam

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

با توجه به توضیحاتی که در مورد کشور ویتنام گفته شد مسلما تعدادی از شما عزیزان ممکن است مشتاق باشید که بدانید این کشور دارای چه جاذبه‌هایی بوده که بتوان سفر هیجان‌انگیزی را به آن تجربه کرد! از مهم‌ترین شهرهای توریستی این مقصد می‌توان از هانوی، هالونگ بی، هوشی مین، هالونگ، دانانگ، ساپا، فوکوآک و ناترانگ نام برد که هر کدام از آن‌ها جذابیت‌های را در تور ویتنام به گردشگران هدیه می‌دهند. شهر هانوی با تلفیقی از فرهنگ شرق و غرب، شهر هوشی مین با آب و هوای گرم، موزه‌ها و بناهای تاریخی متنوع، هالونگ با تفریحات ساحلی، دانانگ با سواحل شنی، کوه‌های مرتفع و معابد دیدنی، ساپا با پاییزهای شگفت‌انگیز و تراس‌های برنج، فوکوآنگ با سواحل بی‌نظیرش باعث افزایش کیفیت تور ویتنام برای مسافران خواهند شد. جالب است بدانید که علاوه بر موارد گفته شده، می‌توان به عجایب ویتنام هم نظری داشت. در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

 

سایت باستان شناسی مای سان (My Son Temple)

سایت باستان شناسی مای سان در ساحل مرکزی ویتنام یکی از برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سایت‌های باستانی در دنیا و قاره آسیا محسوب می‌شود لذا تور ویتنام خود را با دیدن آن جذاب‌تر کنید. سایت مای سان در واقع مجموعه‌ای از معابد متروکه هندو هستند که از قدمت تاریخی زیادی برخوردارند. این معابد از سوی پادشاهان چمپا و با هدف پرستش خدای شیوا ساخته شده که با نام‌های محلی مختلفی نظیر بهادرشوارا در میان مردم شناخته شده‌اند. در تور ویتنام حتما بخشی از زمان خود را به تماشای این سایت تاریخی اختصاص دهید چرا که این مجموعه بیش از هفتاد معبد را در خود جای داده است. کتیبه‌ها و سنگ‌نگاره‌های تاریخی این سایت به زبان سانسکریت بوده که برای توریست‌ها در تور ویتنام هیجان‌انگیز خواهند بود. مجموعه معابد مای سان به عنوان نمونه‌ای از تکامل تمدن آسیایی و مهم‌ترین میراث ویتنام توسط یونسکو به ثبت رسیده است. معابد مای سان دارای بخش‌های مختلفی بوده که شامل یک پناهگاه آجری، راهروی ورودی به نام مانداپا با یک پناهگاه همراه، آتش‌خانه و بخشی به نام گوپورا که یک برج دروازه‌ای می‌باشد، است.

My Son Temple

دلتای مکونگ (Mekong Delta)

یکی دیگر از جاذبه‌ها و در واقع عجایبی که در تور ویتنام در انتظار مسافران است دلتای مکونگ می‌باشد. دیدنی‌های این دلتا نظیر بازارهای شناور رنگارنگ، شالیزارهای دیدنی، مزارع پرورش ماهی، باغ‌های میوه و باغ نیشکر بوده که علاقه‌مندان تور ویتنام را به خود جذب می‌کنند. مکونگ در جنوب غربی ویتنام و در فاصله بین شهر هوشی مین و کشور کامبوج واقع شده که گردشگران در تور ویتنام کامبوج نیز به بازدید آن می‌روند. جال است بدانید که بیش از یک دوم ماهی و برنج ویتنام از این دلتا تامین شده و لذا این منطقه دارای نقشی حیاتی در اقتصاد این کشور می‌باشد. در منطقه مکونگ گردشگران برای استفاده بهینه از تور ویتنام می‌توانند از شهرهای می تو (My Tho) دیدن کنند که پربازدیدترین شهر دلتای مکونگ است. این شهر در فاصله دو ساعتی با اتوبوس از شهر هوشی مین واقع شده که معروف‌ترین بازارهای شناور، باغ‌های میوه و چندین پاگودا را در خود جای داده است. این شهر آنقدر برای توریست‌ها جذاب است که در تور ویتنام بیش‌تر وقت آن‌ها به بازدید از این شهر اختصاص پیدا می‌کند. شهر دیگری که در دلتای مکونگ به عنوان بزرگ‌ترین شهر آن شناخته می‌شود، شهر کان تو (Can Tho) یا کان تا است که بازار دیدنی و شناور کای رنگ در آن قرار گرفته است. این زیبایی‌های مکونگ تور ویتنام را بسیار محبوب‌تر و جذاب‌تر کرده‌اند لذا در سفر خود از تماشای آن‌ها باز نمانید.

Mekong Delta

 

تفریحات آبی در خلیج ها لونگ (Ha Long)

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که تور ویتنام با آن لذت‌بخش‌تر خواهد شد، تفریحات آبی در خلیج هالونگ است. این خلیج که در شمال کشور ویتنام واقع شده دارای صخره‌های آهکی و درختان بلند و سر به فلک کشیده است. صخره‌ها و سنگ‌های آهکی خیج هالونگ به پانصد میلیون سال پیش برمی‌گردند که غارهای متعدی نیز در آن‌ها وجود دارند. چشمان هر گردشگری در تور ویتنام از دیدن این مناظر در خلیج هالونگ شگفت‌زده خواهند بود چرا که چشم‌اندازهای بی‌بدیل طبیعی در آن خلق شده‌اند. غواصی، شنا، پاراسیلینگ، ماهیگیری و کایاک‌سواری در آب زلال و شفاف هالونگ حس بی‌نظیری در مسافران و گردشگران تور ویتنام به وجود خواهد آورد. این خلیج در فاصله 170 کیلومتری از شهر هانوی قرار گرفته که وسعتی برابر با 1533 کیلومتر مربع دارد. بر طبق نظر باستان‌شناسان، انسان‌ها از حود 18000 سال پیش در این خلیج زندگی کرده‌اند.

Ha Long

بهترین هتل‌های تور ویتنام

بدون داشتن اطلاعات لازم در مورد هتل‌های یک مقصد نمی‌توان سفری خوب را به آن داشت چرا که هتل نقش بسیار مهمی در کیفیت تور ایفا می‌کند. تور ویتنام نیز با وجود هتل‌های مختلف و متناسب به هر نوع سلیقه و بودجه به پذیرایی از مسافران می‌پردازد. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از این هتل‌ها را در رده‌های مختلف معرفی کنیم.

 

هتل سوفیتل لجند متروپل هانوی (Sofitel Legend Metropol Hanoi Hotel)

اگر می‌خواهید تور ویتنام را به مقصد هانوی خریداری کنید توجه داشته باشید که هتل سوفیتل لجند متروپل در مرکز این شهر قرار گرفته که از کیفیت بالایی در خدمات‌رسانی برخوردار است. فاصله این هتل با پیاده‌روی تا موزه ملی تاریخ ویتنام و دریاچه هوان کیم تنها ده دقیقه بوده که در تور ویتنام، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این هتل داشتن اتاق‌های بزرگ و خانوادگی بوده که برای همه اعضای یک خانواده گنجایش دارند و تور ویتنام را برای خانواده‌ها راحت و لذت‌بخش می‌کنند. البته یک استخر آب گرم نیز در فضای بیرونی هتل سوفیتل وجود دارد که اقامت همراه با آرامش را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد. توجه داشته باشید که این هتل لوکس و پنج ستاره می‌تواند تا حدود زیادی قیمت تور ویتنام را افزایش دهد.

Sofitel Legend Metropol Hanoi Hotel

 

هتل سان رایز نها ترانگ ویتنام (Sunrise Nha Trang Hotel in Vietnam)

یکی دیگر از هتل‌‌های پنج ستاره و باکیفیت در تور ویتنام هتل سان رایز نها ترانگ بوده که تجربه لذت‌بخشی از اقامت را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. هتل سان رایز دارای 120 اتاق است که مجهز به انواع امکانات پیشرفته با استاندارهای جهانی می‌باشد. همچنین اتاق‌های این هتل دارای چشم‌انداز 180 درجه‌ای از دریا بوده که مسافران را از هیجان و شگفتی لبریز می‌کنند. سوییت‌های اختصاصی هتل لوکس سان رایز دارای بالکن‌هایی هستند که به جکوزی مجهز می‌باشند. استخر روبازی که به سبک رومی ساخته شده در مرکز هتل واقع شده است و پذیرای مهمانان تور ویتنام است. اینترنت رایگان و انواع نوشیدنی‌ها در کافه هتل سان رایز ارائه می‌شوند. شایان ذکر است که قیمت تور ویتنام روی هتل سان رایز باعث بالارفتن هزینه‌های مسافران خواهد شد لذا توصیه می‌کنیم متناسب با قدرت خرید خود، هتل را انتخاب کنید.

Sunrise Nha Trang Hotel in Vietnam

 

منبع : تور ویتنام

تور قبرس

۹ بازديد

 

تور قبرس جنوبی

قبرس (Cyprus)، جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه بوده که از دیرباز به دلیل زیبایی‌های طبیعی، ثروت معدنی فراوان، محصولات عالی و جاذبه‌های گردشگری در سفر با تور قبرس شهرت داشته است. علاوه بر این، به قبرس لقب سرزمین آتشفشان‌ها و آب و هوای وحشی نیز داده‌اند و دارای دره‌های حاصل‌خیز، کوه‌های مرتفع و سواحل وسیع بوده که باعث توسعه گردشگری آن و رونق تور قبرس شده است. ده‌ها هزار سال است که این کشور در چهارراه تاریخی، زبانی و فرهنگی میان قاره‌های اروپا و آسیا واقع شده که بر تنوع فرهنگی آن تاثیر داشته است. شهرهای اصلی این جزیره توریستی نیکوزیا (Nicosia)، لیماسول (Limassol)، فاماگوستا (Famagusta) و پافوس (Paphos) هستند که بیشترین بازدیدکنندگان تور قبرس متعلق به آن‌ها می‌باشد. در حقیقت امروزه قبرس به یک مقصد جذاب توریستی برای گردشگران و به ویژه بازدیدکنندگان اروپایی تبدیل شده البته ناگفته نماند که تعدادی از مسافران در تور قبرس به تماشای انواع گونه‌های پرندگان مهاجر به این جزیره نیز می‌آیند.

قبرس از نظر جغرافیایی در فاصله هشتاد کیلومتری جنوب سواحل ترکیه، لبنان و غرب سوریه، شمال مصر و شرق یونان و شمال غربی اسرائیل قرار گرفته که موقعیتی بسیار استراتژیک و کاربردی برای توسعه صنعت گردشگری آن و افزایش توریست‌های تور قبرس است. باید گفت که این جزیره بعد از جزایر ساردینیا و سیسیل، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه محسوب می‌شود که دارای 9215 کیلومتر مربع مساحت است. افزایش ورودی‌های تور قبرس باعث تغییر سبک زندگی و پیشرفت‌های چشم‌گیر در این پهنه وسیع شده است.

اطلاعات مهم قبرس جنوبی و قبرس شمالی

 

جمهوری قبرس حدود 1.200.000 نفر جمعیت دارد که 1.2 آن در قبرس شمالی زندگی ‌می‌کنند. جالب است بدانید که فرهنگ قبرس یکی از کهن‌ترین فرهنگ‌های مدیترانه بوده چرا که پی در پی تحت سلطه اقوامی نظیر یونانی‌ها، رومی‌ها، آشوری‌ها، مصری‌ها و ایرانی‌ها بوده است. بر طبق آمار موجود در مورد تبار مردم قبرس گفته می‌شود که 77% یونانی‌تبار، 18% درصد ترک‌تبار و 2% هم از اقلیت‌های مسیحی نظیر کاتولیک لاتینی، مارونی و ارمنی است. درگیری‌های طولانی بین اکثریت یونانیان قبرس، اقلیت ترک و هجوم سربازان ترک به این جزیره منجر به تجزیه این کشور در 1974 شده که قبرس شمالی از آن جدا شد ولی در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است. دانستن این اطلاعات در تور قبرس می‌تواند به شما عزیزان کمک کند که کدام بخش از این کشور را برای سفر و گردشگری انتخاب کنید.

جزیره زیبای قبرس که به دو بخش قبرس شمالی (ترک‌نشین) و قبرس جنوبی یا اروپایی (یونانی‌نشین) تقسیم شده که مردم آن مسلمان و مسیحی ارتدوکس هستند. برای مسافرت با تور قبرس باید بدانید که به کدام قسمت آن سفر می‌کنید چرا که برای رفتن به تور قبرس شمالی نیازی به گرفتن ویزا نیست اما برای سفر با تور قبرس جنوبی که بخشی از اتحادیه اروپا است می‌بایست ویزای توریستی قبرس اروپایی را بگیرید.

در ادامه با مهم‌ترین اطلاعات کاربردی این کشور که گردشگران در تور قبرس به آن نیاز دارند اشاره خواهیم کرد:

اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم عقب‌تر از تهران است.

زبان رسمی: یونانی و ترکی

واحد پول: یورو (EUR)

پایتخت: نیکوزیا

نوع حکومت: جمهوری ریاستی متمرکز

برق: برق شهری قبرس ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

پیش‌شماره کشور قبرس: 357+

شماره تماس پلیس: 155

شماره آتش‌نشانی و آمبولانس: 199

فرودگاه قبرس: فرودگاه بین المللی لارناکا.

هزینه تور قبرس

 

هزینه تورهای مسافرتی به هر مقصد گردشگری به عوامل مختلفی نظیر پرواز، نوع ایرلاین، هتل، تعداد شب‌اقامت‌ها، زمان سفر و … بستگی دارد. هزینه تور قبرس نیز دقیقا به عوامل پیش‌گفته بستگی داشته ولی اینکه به کدام بخش این جزیره توریستی نیز سفر کنید بسیار روی هزینه‌های شما تاثیر خواهد داشت. اگر قصد سفر با تور قبرس شمالی دارید باید بگوییم که هزینه‌های زندگی در این بخش کم‌تر از قبرس جنوبی و حتی کشورهای مدیترانه است. بسیاری از هزینه‌هایی که برای گردشگران در تور قبرس شاید دغدغه باشد در این کشور بسیار مناسب و به‌صرفه هستند. هزینه‌های غذا، اجاره خانه یا خرید، کرایه خودرو و مالیات در قبرس شمالی آنقدر خوب و متناسب با هر نوع قدرت خریدی است که تور قبرس را برای‌تان سرشار از رضایت می‌کند.

علاوه بر موارد گفته شده، واحد پول قبرس شمالی لیر ترکیه بوده که دارای ارزش کمتری از سایر ارز‌های بین‌المللی نظیر یورو و دلار است. متناسب با موارد ذکرشده می‌توان گفت که هزینه‌های زندگی و سفر به قبرس شمالی به میزان 20 تا 35 درصد ارزان‌تر از قبرس جنوبی است.

نقشه گردشگری قبرس

تور قبرس لحظه آخری

 

تورهای لحظه آخری مخصوص مقاصد تور خارجی هم‌جوار و مسیرهای بدون ویزا بوده چرا که این تورها بدون برنامه‌ریزی قبلی و برای اینکه خدمات آژانس‌های مسافرتی سوخت نشود ارائه می‌شوند. از آنجا که قبرس نیز فاصله کمی با ایران دارد بسیاری از ایرانی‌ها قصد سفر با تور قبرس را دارند و لذا اگر مقصدشان، قبرس شمالی باشد نیازی به گرفتن ویزا ندارد و به راحتی می‌توان تور قبرس شمالی لحظه آخری را تهیه نمود؛ اما اگر گردشگران ایرانی قصد مسافرت با تور قبرس اروپایی یا جنوبی را دارند نیاز به گرفتن ویزای توریستی اروپا بوده که این مورد وجود تور قبرس جنوبی لحظه آخری را غیرممکن می‌سازد.

بهترین زمان سفر به قبرس

 

بهترین زمان سفر با تور قبرس در مرحله اول به علاقه و سلیقه گردشگری و در مرحله بعد به نوع تفریحات توریستی آن بستگی دارد. چرا که اگر تفریحات گردشگری به آب و هوا وابسته باشد درنتیجه می‌بایست تور قبرس را برای زمانی تهیه کرد که آب و هوا، معتدل باشد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم قبرس یک جزیره مدیترانه‌ای بوده که آب و هوایی مدیترانه‌ای نیز دارد. در واقع اگر تور قبرس تابستان، گزینه مورد نظر شما برای سفر است باید بدانید که تابستان‌های قبرس از ماه ژوئن تا سپتامبر بوده که دارای آب و هوای گرم و خشک هستند. اگر قصد مسافرت با تور قبرس زمستان را دارید باید بگوییم که زمستان‌های آن نیز از نوامبر تا مارس بوده و بسیار بارانی هستند. فصول پاییز و بهار این کشور توریستی از اکتبر و آوریل تا ماه می بوده که کوتاه هستند و تغییرات آب و هوایی سریعی را تجربه می‌کنند. اما اگر جزو مسافرانی هستید که فصل زمستان و تفریحات گردشگری زمستانی را می‌خواهید تور قبرس خود را برای دوره زمانی دسامبر تا مارس برنامه‌ریزی کنید که به ویژه در محدوده منطقه کوهستانی ترودوس به مدت چند هفته دمای شبانه زیر صفر درجه بوده و بارش برف فراوانی را تجربه خواهید کرد.

جاذبه‌های گردشگری قبرس

 

ردپاهای تاریخ کهن سرزمین قبرس می‌تواند برای بسیاری از بازدیدکنندگان در تور قبرس جذاب و دیدنی باشد. لذا می‌توان گفت که این سرزمین، از نظر تاریخی دارای آثار و ویرانه‌هایی یونان و روم باستان در کوریون و سالامیس، موزائیک‌های باشکوه رومی در پافوس، هنرهای صلیبیون در کولوسی و کوه‌های پنتاداکیلوس (Pentadakylos) و صومعه‌ها و کلیساهای بیزانسی واقع در کوه‌های ترودوس بوده که چشم گردشگران تور قبرس را می‌نوازد.

جدای از این آثار تاریخی، می‌توان زیبایی‌های طبیعی قبرس را هیجان‌انگیز و فوق‌العاده توصیف کرده که به ویژه سواحل تفریحی و توریستی آن در تور قبرس، مسافران را در ایام تعطیل میزبانی می‌کنند. خط ساحلی قبرس به ویژه در شبه جزیره آکاماس دارای صخره‌ها و خلیج‌های کوچک بوده تا بتواند مسافران رومانتیک و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری در مسیرهای ناهموار را در تور قبرس راضی کند. البته چنانچه مسافران گرامی قصد سفر به قبرس جنوبی را داشته باشند یکی دو شب را در جاهایی مانند پافوس، آگیاناپا و سواحل مرکزی نظیر لیماسول یا لارناکا و داخل نیکوسیا و کوه‌های ترودوس در تور قبرس بگذرانید.

 

 

نیکوسیا و انویرونز

 

نیکوزیا یا نیکوسیا به عنوان پایتخت قبرس یکی از زیباترین شهرهای این کشور بوده که در منطقه قدیمی لدرا قرار گرفته است. در تور قبرس، تمامی جذابیت‌های توریستی را در این شهر خواهید دید یا در پشت دیوارهای قدیمی آن پیدا خواهید کرد. برج و باروهایی که در سال 1570 توسط ونیزی‌ها برای جلوگیری از تهاجم ترک‌ها ساخته‌ای شده‌اند از مناظر توریستی این شهر در تور قبرس هستند. در واقع این استحکامات چرخ‌مانند که به سبک رنسانسی ساخته شده‌اند به ویژگی بارز این پایتخت مدرن تبدیل شده‌اند. 11 برج و سه دروازه بزرگ به نام سه شهر ساحلی این بخش از نیکوسیا را برای مسافران تور قبرس گیراتر کرده است.

دروازه فاماگوستا به سمت شرق، دروازه پافوس به سمت غرب، و دروازه کرینیا به سمت شمال باز می‌شوند. جالب است در هنگام دیدار از این شهر تور قبرس بدانید که بسیاری از برجک‌های آن به محل دفاتر شهرداری تبدیل شده‌اند و و بخش‌هایی از خندق آن نیز به محل باغ‌های عمومی، زمین‌های بازی و پارکینگ تبدیل کرده‌اند.

 

 

کلیسای آسینو (Asinou)

 

کلیسای Panagia tis Asinou (بانوی ماآسینو) که به آن کلیسای بانوی مرتع نیز گفته شده در ناکجاآبادی در آسینو، بیرون نیکیتاری در 50 کیلومتری غرب نیکوسیا قرار دارد. در تور قبرس به هنگام دیدار از دامنه‌های کوه ترودوس از این کلیسای زیبا غافل نباشید. شهرت این کلیسا قرن دوازده میلادی بیشتر به خاطر نقاشی‌های‌ دیواری‌ بیزانسی باشکوه در آن بوده که چشمان بازدیدکنندگان در تور قبرس را به شگفتی وا می‌دارد. این بنای کوچ با سنگ‌های آخرابی، مجموعه‌ای بی‌نظیر از هنر بیزانسی قرن‌های 12 تا 16 می‌باشد.

 

 

موزه های لارناکا

 

در مقابل بندر تاریخی در انبارهای گمرک سابق، موزه شهر لارناکا و موزه دیرینشناسی واقع شده که موزه اول دارای مجموعه‌ای از سکه، آثار هنری و هنر عامه بوده و موزه دوم نیز موزه تاریخ طبیعی 500 میلیون ساله این جزیره را به نمایش می‌گذارد. تماشای این موزه‌ها در تور قبرس بر کیفیت سفر و هیجان شما عزیزان خواهد افزود چرا که گنجینه‌ای از تاریخ و هنر و همچنین گونه‌های منقرض شده فیل پیگمه در آن‌ها نهفته است. توجه داشته باشید در همین منطقه، دفاتر گردشگری وجود دارند و تورهای پیاده‌روی لارناکا را به صورت دو روز در هفته برگزار می‌کنند که می‌تواند مورد استفاده مسافران تور قبرس نیز قرار بگیرد.

یکی دیگر از بی‌نظیرترین مجموعه‌های تاریخی شهر که در آن‌طرف دفتر گردشگری منطقه واقع شده موزه باستان‌شناسی انجمن Pierides قرار دارد که بازدیدکنندگان علاقه‌مند به میراث باستانی را در تور قبرس مبهوت خود خواهد کرد. این موزه که در یک عمارت خانوادگی قدیمی جای گرفته دارای صدهای اثر هنری باستانی است که تاریخ قبرس را از دوران نوسنگی تا اواخر بیزانس به نمایش گذاشته است. در تور قبرس می‌توانید انواع آثار این مجموعه نظیر کوزه‌های تهیه شده از سنگ کنده‌کاری شده و رس قرمز، سرامیک‌های براق قرون وسطی، شیشه‌های رومی و گلدوزی‌های قبرسی، لباس‌های سنتی و مبلمان را تماشا کنید.

جشنواره‌ها و روزهای مذهبی در قبرس

 

در کشور قبرس انواع جشنواره‌ها و روزهای مذهبی وجود دارند که گردشگران را از سراسر دنیا به دیدار از خود فرا می‌خوانند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

 

روز عید تجلی فوتا

 

روز عید تجلی فوتا که در 6 ژانویه برگزار می‌شود شامل مراسمات زیبایی است که برای نمونه اسقف‌ها تمامی سواحل شهر را با آب تبرک کرده و صلیب‌های مقدس لیماسول را در دریا می‌اندازند که در این موقع جوان‌ها نیز برای گرفتن آن‌ها به آب شیرجه می‌زنند. این جشن بیشتر مورد توجه مسافران تور قبرس قرار می‌گیرد و از آن نهایت لذت را می‌برند.

 

 

جشنواره نمایشی یونان باستان

 

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در تور قبرس، جشنواره نمایشی یونان باستان بوده که در میان ماه‌های ژوئن و آگوست برگزار می‌شود. این جشنواره تئاتر یونان کلاسیک در عصرهای گرم تابستانی و با پس‌زمینه آمفی‌تئاترهای باستانی جزیره مانند آمفی‌تئاتر پافوس و کوریون به اجرا گذاشته می‌شود تا به عنوان عاملی در جذب توریست با تور قبرس نیز عمل کند.

 

منبع : تور قبرس

تور آفریقای جنوبی

۸ بازديد

 

تور آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی، جنوبی‌ترین کشور در قاره آفریقا بوده که به توپوگرافی متنوع، زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی و تنوع فرهنگی شهرت دارد. این کشور بعد از به پایان رسیدن قانون آپارتاید (جدایی نژادی) به یک مقصد جذاب گردشگری تبدیل شده و تور آفریقای جنوبی رونق فراوانی در میان گردشگران پیدا کرده است. آفریقای جنوبی از نظر بعد جغرافیایی هزاران مایل از شهرهای بزرگ قاره آفریقا نظیر لاگوس و قاهره فاصله دارد. همچنین از شرکای اصلی تجاری خود مانند اروپا، آمریکای شمالی و آسیای شرقی ده هزار کیلومتر مسافت داشته که این موقعیت شگفت‌انگیز باعث ورود انواع گردشگران در تور آفریقای جنوبی به این کشور می‌شود. این کشور دارای سه شهر مهم بوده که در زمینه‌های پایتخت محسوب می‌شوند؛ شهر پرتوریا (Pretoria) به عنوان پایتخت اجرایی، کیپ تاون (Cape Town) تحت نام پایتخت قانون‌گذاری و شهر بلومفونتین (Bloemfontein) در زمینه قضایی به پایتختی شناخته می‌شوند. همین ویژگی باعث شده که مسافران تورهای آفریقای جنوبی به صورت گسترده به این شهرها سفر کرده و زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن‌ها را از نزدیک تماشا کنند. علاوه بر این ژوهانسبورگ ( Johannesburg)، به عنوان بزرگ‌ترین منطقه شهری کشور آفریقای جنوبی و مرکز بازرگانی آن، در مرکز استان پرجمعیت گوتنگ (Gauteng) قرار گرفته است. گردشگران تور آفریقای جنوبی می‌دانند که مناطق شرق لندن و پورت الیزابت که هر دو در امتداد سواحل جنوبی این کشور قرار گرفته‌اند، مراکز صنعتی، تجاری و فرهنگی مهمی به شمار می‌آیند. در حقیقت آفریقای جنوبی امروزه دارای یک اقتصاد ترکیبی باثبات بوده که این موقعیت را مدیون داشتن زمین‌های کشاورزی حاصل‌خیز، منابع معدنی زیاد، جاذبه‌های گردشگری و سرمایه فکری بسیار تکامل‌یافته است.

South Africa tour

نقشه گردشگری آفریقای جنوبی

South Africa tourism map

اطلاعات مهم کشور آفریقای جنوبی

 

موقعیت نسبی آفریقای جنوبی نیز به صورتی بوده که  از شمال با بوتسوانا و زیمبابوه، از شمال غربی با نامیبیا، و از شرق و شمال شرقی با سوازیلند و موزامبیک همسایه می‌باشد. این کشور دو جزیره کوچک زیرقطبی به نام‌های ماریون و پرنس ادوارد داشته که در اقیانوس هند در حدود 1200 مایلی (1900 کیلومتری) جنوب شرقی شهر کیپ تاون واقع گردیده است. تمام این ویژگی‌ها باعث افزایش ورود مسافران تور آفریقای جنوبی به این کشور می‌شود. جالب است بدانید که این کشور علاوه بر داشتن طبعیتی بکر دارای فرهنگ و تاریخ فرهنگی بسیار دوست‌داشتنی است که توریست‌ها را از سراسر جهان به گردش با تور آفریقای جنوبی فرا می‌خواند. لازم است اطلاع داشته باشید جمعیت آفریقای جنوبی ترکیبی از گروه‌های قومی و قبیله‌ای متنوع شامل نه گروه و خود مردم آفریقا بوده که در دنیای امروزی و اصلاحات سیاسی الهام‌بخش بوده‌اند. این کشور دارای 51 میلیون نفر جمعیت بوده که از نظر مذهبی مسیحیان 78 درصد، 15 درصد بدون گرایش مذهبی و بقیه متشکل از ادیان اسلام، دین‌های سنتی آفریقا و هندو می‌باشد. همچنین تنوع نژادی آفریقای جنوبی بالا بوده به طوری که جوامع نژادی اروپایی و آسیایی بزرگ‌ترین بخش آن را تشکیل داده و بقیه چندنژادی هستند. کشور آفریقای جنوبی یازده زبان رسمی دارا بوده که ۹ زبان آفریقایی شامل: زبان فاناگالو، زبان لوبدو، زبان خوئی، زبان خوسا، زبان ناما، زبان دبل شمالی، زبان فوتی زبان نس و زبان اشاره‌ای آفریقای جنوبی و دو زبان اروپایی را در بر می‌گیرند. در ادامه تعدادی از اطلاعات ضروری برای کیفیت سفر با تور آفریقای جنوبی به مسافران گرامی ارائه می‌دهیم:

نام رسمی: جمهوری آفریقای جنوبی   (Republic of South Africa)

نام محلی: آفریقای جنوبی  (South Africa)

زبان رسمی: آفریکانس، انگلیسی

سه پایتخت دارد: پایتخت قوه مجریه پرتوریا، پایتخت قانون‌گذاری شهر کیپ تاون و شهر بلوفونتین پایتخت قوه قضائیه

نوع حکومت: جمهوری پارلمانی

رئیس حکومت: رئیس جمهور

رئیس دولت: رئیس جمهور

واحد پول: راند

نوع برق شهری: برق شهری آفریقای جنوبی با ولتاژ ۲3۰ ولت با فرکانس 50 هرتز می‌باشد.

کد کشور: 27+

شماره‌ اضطراری: 112

Important information of the country of South Africa

قیمت تور آفریقای جنوبی

 

در سفر به این کشور داشتن اطلاعات در مورد هزینه‌ها و قیمت تور آفریقای جنوبی و همچنین هزینه‌های جانبی تور برای مسافران مهم می‌باشد. علاوه بر این قیمت بلیت هواپیما، نوع ایرلاین، نوع هتل و خدمات و تایپ اتاق آن، تعداد شب‌های اقامت، اخذ ویزا و خدمات و وردیه‌های جاذبه‌های گردشگری روی قیمت تور آفریقای جنوبی تاثیر می‌گذارد. چهار ایرلاین امارات (Emirates) با یک توقف در دبی، شرکت هواپیمایی ترکیش (Turkish) با یک توقف کوتاه در استانبول، خط هوایی قطر (Qatar) همراه یک توقف در دوحه و شرکت هواپیمایی الاتحاد (Etihad) پروازهای تورهای آفریقای جنوبی را به صورت غیرمستقیم و از شهرهای مختلف ایران نظیر، تهران، مشهد، شیراز و … به این کشور ترتیب می‌دهند. از آنجا که پروازها غیرمستقیم بوده لذا قیمت تور آفریقای جنوبی را نیز افزایش خواهد داد. از طرف دیگر باید مسافران دقت داشته باشند که در چه زمانی می‌خواهند به این مقصد بی‌نظیر توریستی مسافرت کنند چرا که اگر در پیک سفر اقدام به تهیه تور نماییم مطمئنا قیمت تور مسافرتی این کشور بالا خواهد بود در حالی که در فصول کم‌گردشگر قیمت‌ها به‌صرفه‌تر و مناسب‌تر ارائه می‌شوند. علاوه بر این مسافران باید دقت داشته باشند هتل را در کدام منطقه مقصد رزرو می‌کنند مسلما اگر هتل در شهری مثل کیپ تاون باشد لذا باید در اطراف شهر و نزدیک باغ‌وحش‌های آن رزرو گردد که در این صورت باعث افزایش قیمت تور آفریقای جنوبی خواهد شد. علاوه بر این تایپ اتاق هتل نیز بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد. به هر حال گردشگران و مسافران گرامی برای گرفتن اطلاعات دقیق‌تر می‌توانند در این مورد با کارشناسان تورهای آفریقای جنوبی سلام پرواز تماس بگیرند.

تور آفریقای جنوبی ارزان

 

تورهای مسافرتی می‌تواند در ایامی از سال یا در شرایط خاصی با قیمتی به‌صرفه و ارزان به مسافران ارائه شود. تور آفریقای جنوبی ارزان کاملا به سلیقه مسافر، زمان سفر، تخفیف‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. اینکه مسافر بخواهد با ایرلاین داخلی یا خارجی به مسافرت برود یا در پیک سفر یا فصل کم‌گردشگر، به طور حتم به سلیقه مسافر بستگی دارد. از طرف دیگر تور آفریقای جنوبی اگر به صورت چارتری باشد مشخصا می‌توان آن را ارزان تهیه کرد. هر چند در مسیرهای شناور نیز می‌توان تخفیف‌های خوبی را از آژانس‌های مسافرتی گرفت ولی به هر حال در مسیر آفریقای جنوبی تهیه تور ارزان کار سختی نخواهد بود. اگر خواهان تهیه تور آفریقای جنوبی ارزان هستید توصیه می‌کنیم به صورت مکرر به بالای همین صفحه مراجعه کرده و از میان پکیج‌های مختلف تور متناسب با زمان سفر و قدرت خرید خود را تهیه نمایید.

 

تور آفریقای جنوبی لحظه آخری

 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم تور آفریقای جنوبی لحظه آخری را می‌توان تهیه کرد که البته به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر پرواز تور به صورت چارتری بوده و در چند ساعت یا روز مانده به سفر، پرواز پر نشده باشد آژانس‌های مسافرتی اقدام به تخفیف ویژه در این تورها می‌کنند. تخفیف تور آفریقای جنوبی می‌تواند از ده درصد تا پنجاه درصد متفاوت باشد اما باید توجه داشته باشید که این تور در دقیقه نود و بدون برنامه‌ریزی به مسافران ارائه می‌شود. اما توجه داشته باشید که مسیر آفریقای جنوبی نیاز به اخذ ویزا داشته اما ویزای توریستی آفریقای جنوبی از نوع الکترونیکی بوده و مسافران تور آفریقای جنوبی به راحتی می‌توانند آن را تهیه کنند. از طرف دیگر مسافران گرامی باید مطلع باشند که ظرفیت تورهای لحظه آخری کم بوده و اگر قصد مسافرت به آفریقای جنوبی را دارید حتما بالای همین صفحه را چک کنید و از تورهای متنوع و لحظه آخری آفریقای جنوبی آگاه باشید.

بهترین زمان سفر با تور آفریقای جنوبی

 

کشور آفریقای جنوبی از نظر نوع آب و هوا در یک منطقه معتدل واقع گردیده که گرما یا سرمای شدید را به ندرت تجربه می‌کند. بهترین زمان سفر با تور آفریقای جنوبی هم به سلیقه مسافر و هم به نوع آب و هوای مقصد گردشگری بستگی دارد. لذا در هر زمان تصمیم به سفر به این کشور بی‌نظیر بگیرید باعث شادابی و رضایت خاطر شما عزیزان خواهد شد. علاوه بر این از آنجایی که اکثر نقاط کشور در ارتفاع نسبتاً بالا واقع شده لذا تأثیر عرض جغرافیایی را کاهش می‌دهد، چنانچه حتی نواحی استوایی و نزدیک به گرمسیری شمالی خنک‌تر و معتدل‌تر از حالت عادی به نظر می‌آید. البته باید گفت که آب و هوای تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر اقیانوس‌های بوده که از جنوب، شرق و غرب کشور آفریقای جنوبی را احاطه نموده‌اند. لذا دقت به این نوع از آب و هوا برای مسافران تور آفریقای جنوبی ضروری می‌باشد تا بتوانند سفر دل‌چسبی را به این کشور زیبا داشته باشند. تابستان‌های این کشور گرم و خشک بوده و معمولا دما از 70 تا 90 درجه فارنهایت متغیر است. زمستان‌ها نیز عمدتا سرد بوده و در مناطق مرتفع دمای تا زیر صفر درجه را نیز تجربه می‌کند اما جالب است بدانید که اگر در تور آفریقای جنوبی تصمیم سفر به سواحل شرقی و جنوب شرقی آن را دارید، زمستان‌های گرم به استقبال سفر شما می‌آیند.

The best time to travel with South Africa tour

جاذبه‌های گردشگری تور آفریقای جنوبی

 

کشور آفریقای جنوبی به عنوان یکی از زیباترین، به‌صرفه‌ترین و بی‌نظیرترین مکان‌ها برای گردشگری و سفر بوده و از دیرباز مورد توجه توریست‌های تور آفریقای جنوبی قرار گرفته است. در حقیقت آفریقای جنوبی کشوری متنوع و پهناور بوده که تقریباً به اندازه فرانسه و اسپانیا در مجموع یا تقریباً دو برابر تگزاس وسعت مساحت دارد. حیات وحش زیبا و متنوع، ساوانای طلایی، تنگه‌های بزرگ و صحراهای فراغ و وسیع از ویژگی‌های این مقصد گردشگری است. پنج حیوان بزرگ در حیات وحش این کشور دوستداران تور آفریقای جنوبی را به سوی خود جذب می‌کنند که عبارتند از: شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن. رشته‌کوه‌های پشت اژدها، صخره‌های مرجانی، رفتینگ در آب‌های سفید و سواحل طلایی پوشیده از موج‌های افسانه‌ای از دیگر جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آفریقای جنوبی بوده که سالانه گردشگران را از سراسر جهان به دیدار از خود دعوت می‌کنند.

 

 

پارک ملی کروگر (Kruger National Park)

 

پارک ملی کروگر یکی از بهترین زیست‌گاه‌های حیوانات درشت اندام در آفریقا و یکی از باقدمت‌ترین پارک‌های آفریقای جنوبی است. اگر جزو آن دسته از مسافران دوستدار حیات وحش هستید حتما در برنامه گردشگری خود با تور آفریقای جنوبی دیدار از این پارک را از دست ندهید. این پارک حدود 3/5 تا 4/5 ساعت با ماشین از شهر ژوهانسبورگ فاصله داشته و به بازدیدکنندگان و مسافران این فرصت را می‌دهد که “پنج حیوان بزرگ” نظیر: شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن و این حیات وحش شگفت‌انگیز را از نزدیک ببینند.

یکی از بهترین مزایا در مورد پارک ملی کروگر برای مسافران تور آفریقای جنوبی این است که اقامتگاه‌های این جاذبه گردشگری پاسخگوی تمام بودجه‌ها و قدرت خرید توریست‌ها خواهد بود؛ چنانچه مسافران می‌توانند در کمپینگ‌های معمولی اقامت کرده یا یک خانه ییلاقی کاهگلی رزرو کنند و یا در یک اقامتگاه مجلل به استراحت بپردازند.

Kruger National Park

 

سان سیتی (Sun City)

 

کشور آفریقای جنوبی با برخورداری از فرهنگ‌های متنوع، مناظر خیره‌کننده، حیات وحش جذاب و سواحل چشم‌گیر این کشور را به تفرج‌گاهی برای مسافران تور آفریقای جنوبی از سراسر جهان تبدیل نموده است. تاریخ غنی و داشتن ساکنانی با تنوع نژادی بالا در این کشور به عنوان مکملی برای جاذبه‌های گردشگری عمل می‌کند.

سان سیتی ریزورت که در منطقه به عنوان پادشاهی لذت آفریقا نیز شناخته می‌شود، یک کازینو و استراحتگاه لاکچری برای مسافران تور آفریقای جنوبی بوده که حدود دو ساعت با ماشین از شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد. این مجموعه گردشگری دارای چهار هتل، دو کازینو، دو زمین گلف قهرمانی، دهکده فرهنگی آفریقای جنوبی بوده و بیش از 7000 کروکودیل در این زیست‌گاه زیبا وجود دارند.

Sun City in south africa

کیپ تاون (Cape Town)

 

شهر کیپ تاون، شهر و بندری دریایی که پایتخت قانون‌گذاری آفریقای جنوبی و مرکز استان کیپ غربی می‌باشد. این شهر دارای انواع زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری برای جذب مسافران با تور آفریقای جنوبی بوده که سهمی از بازار گردشگری را به خود اختصاص می‌دهد. این شهر در انتهای شمالی شبه جزیره کیپ در حدود 50 کیلومتری و در جنوبی‌ترین مرز آن، در شمال دماغه امید نیک واقع گردیده است. جالب است بدانید که از آنجایی که کیپ تاون اولین شهرک اروپایی ساخته شده در آفریقای جنوبی بوده لذا با نام “مادر شهر” در این کشور شناخته می‌شود. کیپ تاون مساحتی در حدود 300 کیلومتر دارد که از موقعیت مکانی باشکوه و خاکی حاصل‌خیز و پرآب برخوردار است. این شهر ارموز بسیار مدرن، دارای ساختمان‌های ادارای مرتفع و مراکز خرید فراوان است. اگر چه کیپ تاون یک مرکز بزرگ اقتصادی و سیاسی بوده ولی شهرت آن همچنان به خاطر موقعیت زیبای آن میان کوه و دریا و دیدگاه‌های جهانی وطنی و لیبرال بسیاری از شهروندان آن می‌باشد. مسلما دیدار از این همه شگفتی و زیبایی نیازمند یک برنمامه سفر و یک تور آفریقای جنوبی خوب است تا بتواند رضایت خاطر گردشگران را جلب نماید. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به دماغه امید نیک، قلعه امید نیک، کمپانی گاردن، ساحل مویزنبرگ، باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش، جزیره روبن، کوه تیبل، ساحل ویکتوریا و آلفرد اشاره کرد که در تور آفریقای جنوبی نباید از دیدن آن‌ها غافل شوید.

 

منبع : تور آفریقای جنوبی

تور قشم نوروز 1402

۹ بازديد

 

درباره تور قشم نوروز 1402

تور قشم نوروز طبق معمول هر سال جزو یکی از تورهای پرطرفدار برای سفرهای نوروزی بشمار می رود. آب و هوای قشم در این بازه زمانی بهاری مطبوع و قیمت ‌ها نیز به نسبت تور کیش پایین تر می باشد؛ از این رو طیف وسیعی از مسافران قشم را برای سفر در ایام عید انتخاب می ‌کنند. همچنین وجود جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی متنوع و نیز امکان سفر به این جزیره به صورت زمینی و هوایی، از جمله عوامل جذابیت تور قشم ویژه نوروز 1402 است. از آنجاییکه قشم بزرگترین جزیره ایران شناخته میشود، بیشترین بناها و آثار تاریخی را در میان جزایر ایران به خود اختصاص داده است و اینکه جزیره قشم در تعطیلات نوروز از همیشه شلوغ تر خواهد شد و جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر برای گذراندن تعطیلات به این مقصد جذاب می روند.

جزیره زیبای قشم از پر جاذبه ترین مناطق گردشگری ایران بوده که برای تنوع مکان های دیدنی و مراکز خرید ارزان قیمت و متنوعش همواره با استقبال گردشگران زیادی مواجه می شود. بنابراین تورهای داخلی نوروز 1402 به مقصد قشم می تواند بهترین گزینه برای گردشگرانی باشد که به دنبال خریدهای ارزان به خصوص پوشاک و لوازم و پوشاک ورزشی و… هستند و در عین حال اگر عاشق دریای خلیج فارس و تفریحات آبی شگفت انگیزش هم هستید، شما می توانید از طیف وسیعی از آنها نهایت لذت را ببرید.

با این همه جذابیت هر ساله به تعداد گردشگران نوروزی قشم افزوده میشود و پیش بینی شده که در نوروز 1402 جمعیت مسافران تور قشم از یک میلیون نفر هم فراتر برود. بنابراین رفتن به این جزیره مستلزم داشتن زمان کافی است. در چنین شرایطی فرصت تعطیلات نوروز بسیار زمان خوبی است چرا که مدارس و دانشگاه ها به مدت حدود دو هفته تعطیل هستند و ادارت نیز بین پنج روز تا یک هفته تعطیل می شوند. بیشتر علاقه مندان به سفر معمولا چند روزی را نیز مرخصی می گیرند تا بتواند به راحتی یک سفر ده روزه یا بیشتر را در بهترین مقصد داخلی کشورمان ایران تجربه کنند. در آخر بهترین راه برای تهیه تور قشم بهار 1402، تهیه تور به صورت پکیج و از طریق آژانس مسافرتی است، آژانس ‌ها با نرخ مناسب ‌تری هتل و پرواز شما را برای شما رزرو می‌ کنند. دغدغه ما نیز در آژانس مسافرتی سلام پرواز در اول جلب رضایتمندی مشتری هم ‌سو با فعالیت اقتصادی مجموعه می باشد. در همین راستا مجموعه سلام پرواز، بعنوان مجری مستقیم در تلاش است که بهترین و متنوع ترین تورهای داخلی نوروز بویژه تور نوروز قشم را با قیمتی مناسب و کیفیتی بسیار خوب به شما ارائه نماید.

قیمت تور قشم نوروز 1402

قیمت تور قشم نوروز شما به زمان سفر، نوع تور (زمینی – هوایی) و نوع هتل انتخابی شما بستگی دارد. تور قشم در برخی از ایام سال از جمله پاییز و زمستان گران ‌تر کمی گرانتر خواهد شد و همچنین اگر قصد رزرو تور هوایی قشم با یک هتل خوب 5 ستاره را داشته باشید، باید هزینه بیشتری نسبت به تور قشم زمینی روی هتل 3 ستاره بپردازید. از آنجاییکه حجم سفر به جزیره قشم در ایام عید افزایش به چند برابر دیگر ایام سال میرسد، همین موضوع هم باعث افزایش قیمت پرواز و هتل های قشم در این ایام می باشد. بطوریکه امکان دارد نرخ بلیط پرواز یا قطار قشم تا بیش از 2 برابر قیمت بلیط قشم در اواسط زمستان هم برسد. ضمنا هتل ‌های قشم نیز در ایام سال نو، قیمت ‌ها را تا دو برابر دیگر ایام سال افزایش خواهند داد؛ بدین ترتیب برای رزرو تور قشم نوروز 1402 باید دو برابر نسبت به دیگر زمان ها هزینه کنید. البته قیمت تور کیش در نیمه دوم تعطیلات عید کمی کاهش قیمت پیدا می کند.
به همین ترتیب امکان چارتر کردن پرواز هم برای آژانس ‌ها وجود دارد به این صورت که آژانس می ‌تواند صندلی‌ ها یا اصطلاحا سیت‌ های پرواز را هم از قبل رزرو نماید که مثل هتل ها در فصل ‌هایی که ترافیک مسافران به شدت کم میشود، برای این که پروازها با صندلی ‌های خالی حرکت نکنند با قیمت ‌هایی بسیار پایین به مسافران ارائه می‌ کنند. خوب در نهایت می‌ توان نتیجه گرفت که تور لحظه آخری قشم نوروز 1402 ترکیبی از هتل گارانتی شده و پرواز چارتری است که توسط آژانس ‌ها و برگزار کننده های تور به مسافران عرضه می‌ شود.

بهترین زمان خرید تور قشم نوروز 1402

در آخر مهمترین سوال شما کاربران عزیز اینکه بهترین زمان خرید تورهای نوروزی قشم چه زمانی است؟ خوب شما اگر مشکلی برای سفر در هفته آخر اسفند ندارید، بهتر است تور قشم را برای قبل از عید رزرو نمایید. اگر برای هفته اول عید ترجیح می دهید به قشم سفر کنید، باید این موضوع را بدانید که در این بازه زمانی جزیره‌ زیبای قشم بسیار شلوغ و مملو از مسافر است. به همین دلیل، باید 3 تا 4 هفته قبل از سفر و درست قبل از اینکه همه اتاق‌ های هتل‌ پر شود، اقدام به رزرو تور قشم مورد نظرتان کنید. راستی حواستان به بلیط قطار یا هواپیما هم باید باشد، چون در صورتیکه در هفته دوم فروردین قصد سفر به قشم را دارید در هفته اول فروردین هم این امکان را دارید که برای رزرو تور نوروزی قشم خود اقدام کنید. همچنین سفر در هفته دوم نسبت به هفته اول ارزان‌ تر برایتان تمام خواهد شد و اما به طور کلی در تعطیلات عید که تقاضا برای سفر به قشم به نسبت بالا میرود، انتظار قیمت پایین را نداشته باشید.

 

منبع : تور قشم نوروز 1402

تور کیش نوروز 1402

۸ بازديد

 

تور کیش نوروز 1402

تور کیش نوروز برای ما ایرانی ها که ذاتا اهل سفر و تفریح هستیم، یه سفر منحصر به فرد و مفرح به حساب می آید و اینکه از قدیم همیشه سفر به عنوان منبع الهام بخش بزرگی شناخته میشد و یکی از بهترین روش ها برای بدست آوردن آرامش توصیف نشدنی و استراحت جسمی و فکری برای هر فردی می باشد. اگر مسافر تور کیش نوروز 1402 هستید و قبلا بارها به این مقصد سفر کرده اید، بی شک راز تماشای کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، تفریحات آبی و هیجان انگیزه جزیره و دیگر جاذبه های توریستی کیش شما را به اوج لذت می برد. همچنین تماشای اماکن باستانی در شهری که آب های خلیج فارس آن را در محاصره خود قرار داده، می تواند تجربه خاطره انگیز برای شما عزیزانی باشد که سفر خود را به توریستی ترین جزیره ایران در نوروز امسال شروع کردید.

 

مطمئنا بعد از کلی هیجان در سواحل این جزیره و گشت و گذار در میان جاذبه هایی که رنگ و بوی خاصی به این منطقه بخشیده است، استراحت در بهترین هتل های کیش می تواند اقامتی پر از آرامش را در مقابل دریای بی کران این منطقه برایتان بسازد. در فصل بهار آب و هوای کیش بسیار مطبوع و عالی است و اینکه در سال های اخیر تور کیش ویژه نوروز به پرطرفدارترین تور داخلی تبدیل شده است، ضمنا تور کیش از تهران، از مشهد، از تبریز، از اصفهان، از شیراز و دیگر شهرهای ایران با ارزان ترین قیمت به همراه آفرهای ویژه تور لحظه آخری کیش آژانس هواپیمایی سلام پرواز مجری مستقیم تورهای داخلی هم برگزار می شود.

قیمت تور کیش نوروز 1402

قیمت تور کیش نوروز به 2 عامل اصلی بلیط رفت و برگشت هواپیما و هتل محل اقامت انتخابی شما بستگی دارد. همچنین تعداد روزهای اقامت و فصلی که به این مقصد سفر می کنید نیز در نرخ تور کیش شما تاثیرگذار است و به طور معمول تورهای کیش ویژه نوروز به صورت پکیج ارائه می ‌شود و این امکان را ندارید که پرواز رفت و برگشت خود را تغییر بدهید، بنابراین به این موضوع توجه داشته باشید. در مورد هتل محل اقامت نیز این نکته را در نظر داشته باشید که هتل محل اقامت شما هرچه به مرکز کیش نزدیک ‌تر باشد، هزینه بیشتری برای اقامت باید پرداخت کنید و اگر هتل شما از مرکز شهر دورتر یا در حومه شهر باشد، هزینه اقامت شما به نسبت کاهش می یابد.

 

خوب دلیل اصلی تفاوت قیمت تورهای عید کیش با دیگر فصول سال در این است که با توجه به اینکه درخواست تور کیش در این بازه زمانی افزایش می یابد، تورهای نوروزی کیش اختلاف قیمت زیادی با تورهای کیش در دیگر ایام سال خواهند داشت. بنابراین در حالت عادی، این اختلاف قیمت نیز از 1,000,000 تومان به بالا نیز می ‌رسد. دلیل اختلاف قیمت تورهای نوروزی کیش افزایش قیمت بلیط رفت و برگشت و هتل های کیش می‌ باشد. البته که توجه داشته باشید این اختلاف قیمت فقط به تورها و هتل‌ های کیش مربوط نیست و حتی شما در خرید سوغات و خورد و خوراک و… در عید با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه خواهید شد.

تور نوروز کیش ارزان و لحظه آخری

 

تور نوروز کیش ارزان و لحظه آخری یعنی زمانی که ظرفیت هواپیما و یا هتل تا لحظه آخر تکمیل نشده باشد و آژانس های مسافرتی تصمیم میگیرند که به دلیل متحمل نشدن ضرر مالی با پائین ‌ترین نرخ ممکن هتل و پرواز را به فروش برساند تا ظرفیت آن‌ ها تکمیل شود. باور کنید این حالت تنها در زمان ‌های خلوت و کم گردشگر کیش در سال اتفاق می افتد. چرا که در زمان‌ های پر تردد و تعطیلات رسمی و آخر هفته‌ ها مسافر تور کیش بیش از هر زمان دیگری می باشد، به همین دلیل امکانش کم است که ظرفیت پر نشود. بنابراین در ایام شلوغی و پر ترافیک سال مثل ایام تعطیلات نوروزی، همین طور در ایام تعطیلات تابستانی و دیگر ایام سال، مسافران جزیره کیش بیش از هر زمان دیگری هستند، پس نباید توقع داشته باشید در این بازه زمانی ها، پرواز یا هتل ‌ها جالی خالی داشته باشند و ارزان هم باشند. اگر در این ایام شلوغ به شما پیشنهاد تور ارزان و لحظه آخری داده شد، می بایستی حتما از کیفیت هتل و شرایط سفر اطمینان حاصل کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است تعطیلات شما به کل خراب شود و وقت جبران هم نداشته باشید.

 

در ادامه توجه داشته باشید که اصولا یکی از بهترین روش ‌های فروش و تبلیغات تور کیش در بین آژانس ‌های مسافرتی در سراسر ایران ” تورهای لحظه آخری کیش ” می باشد. بطور معمول تورهای لحظه آخری از طریق پیامک یا اپلیکیشن ها در فضای مجازی به شما اطلاع رسانی می شود، چرا که به دلیل محدودیت زمانی، اطلاع رسانی تور لحظه آخری کیش از طریق روزنامه، تراکت، بنر و… امکان پذیر نیست و سالهاست که این روش به کل منسوخ شده است. البته اگر جزو مسافران ثابت یا جزو باشگاه مشترکین مجموعه مسافرتی سلام پرواز باشید، شانس این را دارید که جزو اولین نفراتی باشید که از نرخ تورهای لحظه آخری کیش ویژه نوروز 1401 با خبر می شوید.

بهترین زمان خرید تور کیش نوروز 1402

تعطیلات نوروز، بهترین زمان برای سفر به جزیره زیبای کیش می باشد. دلیل این موضوع هم، آب‌ و هوای مطبوع و خنک و طبیعت جذاب جزیره کیش در اوایل بهار است و اگر مشکلی با نرخ بالای تور کیش نوروزی ندارید، پیشنهاد ما این است که حتما تعطیلات نوروز را برای سفر به کیش انتخاب کنید. برای رزرو و یا خرید تور کیش بهار 1401 نیز بهتر است حداقل از یک ماه قبل اقدام به رزرو تور مورد نظرتان کنید. در کل بهترین زمان خرید تور کیش نوروزی، به زمان سفر شما بستگی دارد و نیز در صورتیکه ترجیح بدهید نیمه اول تعطیلات نوروز به کیش سفر کنید، بهتر است تور خود را اواسط بهمن خریداری کنید و اما اگر دوست دارید نیمه دوم تعطیلات راهی تور کیش شوید، بهتر است تور خود را در هفته اول عید نوروز خریداری کنید؛ چرا که معمولا تورهای کیش نوروزی در هفته اول عید کاهش قیمت قابل توجهی دارند.

 

منبع : تور کیش نوروز 1402

تور بدروم نوروز 1402

۸ بازديد

 

درباره تور بدروم نوروز 1402

 

در روزهای آغاز سال دیگر دلیلی برای مشغله کاری وجود ندارد و تمام مشاغل حداقل یک هفته ای را تعطیل هستند، دانش آموزان و دانشجویان نیز برای دو هفته استراحت می کنند، این یک فرصت ایده آل است که تمام اعضای خانواده فارغ از دغدغه های روزمره سفری دل نشین را تجربه کنند؛ ترکیه یکی از شناخته شده ترین مقاصد گردشگری است و بیشترین سفرهای خارجی در تور نوروز به این کشور اختصاص دارد، این موضوع به دلایلی مانند نزدیکی، ارزان تر بودن نسبت به کشورهای اروپایی، خدمات عالی و درجه یک و جاذبه های دیدنی اش اتفاق می افتد؛ در بین تمام شهرهای ترکیه بدروم به عنوان شهری ساحلی در جنوب کشور موقعیت مناسبی برای پذیرایی از گردشگران فراهم کرده است، از این رو بخشی از سفرهای سال نو به تور بدروم نوروز 1402 بدروم ختم می شود؛ در بدروم جاذبه های تاریخی، سواحل زیبا، طبیعت ناب، هتل های شیک، مراکز خرید مدرن و … همه دست به دست هم داده اند تا بدروم را به عنوان یکی از عناصر اصلی در گردشگری این کشور تبدیل کنند و اتفاقا در این مهم نیز بسیار موفق بوده اند و تقریبا گردشگری وجود ندارد که از تور بدروم پشیمان باشد.

اطلاعات مفید تور بدروم نوروز 1402

ترکیه تا حدود زیادی از نظر آب و هوایی به ایران شبیه است و بدروم نیز از این قاعده مستثنی نبوده به همین دلیل با کمی اختلاف انتظار آب و هوای مشابه ایران را داشته باشید، بدروم در تابستان ها هوایی گرم دارد و به دلیل ساحلی بودن، رطوبت زیادی احساس می شود؛ در فصل های سرد مانند پاییز و زمستان نیز هوا رو به سردی می رود و باران های فصلی شروع به باریدن می کند؛ تور بدروم نوروز 1402 بهترین موقعیت برای سفر به این شهر است خصوصا که در کنار رزرو هتل و بلیط هواپیما خدماتی از جمله بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی و … نیز دارد؛ در این موقعیت از سال هوا نه سرمای زمستان را دارد و نه گرما و شرجی بودن تابستان را، البته که در اردیبهشت و اوایل خرداد می توانید ایده آل ترین هوا را در این شهر تجربه می کنید اما هوا در نوروز نیز بسیار دل چسب است؛ بدورم سالانه بیش از یک میلیون گردشگر دارد و با وجود فرودگاه بین المللی تمام پروازها در استانبول به زمین می نشینند و بعد از آن جا هم یا به صورت زمینی و یا به صورت هوایی سفر به بدروم آغاز می شود؛ سفر تهران استانبول حدود 2.5 تا 3 ساعت زمان می برد و نرخ بلیط آن از یک میلیون تومان شروع می شود؛ به طور کلی نرخ بلیط های هوایی به نوع صندلی که انتخاب می کنید و همین طور شرکت هواپیمایی بستگی دارد اما با به تعویل انداختن خرید بلیط برای نوروز ممکن است با حجم زیاد مسافر رو به رو شوید که همین نیز بر افزایش قیمت ها اثر می گذارد و هم ممکن است پرواز دلخواهتان پر شده باشد.

اقات در بدروم از شبی حدود 300 هزار تومان برای هر نفر شروع می شود و تا شبی 5 میلیون تومان نیز ادامه دارد، اغلب هتل های بدروم همراه با صبحانه هستند و برای وعده های دیگر باید هزینه ای اضافی پرداخت کنید؛ سایر خدمات هتل بسته به کلاس هتل و همین طور هزینه ای که پرداخت می کنید متغیر است، اگر می خواهید تنهایی سفر کنید می توانید به سراغ هاستل ها یا خوابگاه های شهر بروید؛ اگر در سفر به بدوم می خواهید خودتان به گشت و گذار در شهر بروید می توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید، تنها هنگام استفاده از تاکسی حتما به تاکسی متر توجه داشته باشید، به طور کل قیمت های پایه معمولا از 4 لیر شروع می شود؛ یکی از مزیت های سفر به ترکیه فرهنگ غذایی مشابه است، در بدروم انواع غذاهای مشترک از جمله دلمه، کوفته و … وجود دارد و علاوه بر این به دلیل ساحلی بودن شهر، ماهی یکی از غذاهای اصلی شان است؛ قیمت غذا در رستوران های ساحلی و محلی خیلی بالا نیست اما رستوران های لوکس و هتل ها طبیعتا گران تر هستند؛ در بدروم همه جور مرکز خریدی پیدا می شود و هم می توانید از بازار های محلی سوغاتی بخرید و هم می توانید در پاساژهای بزرگ بهترین برندها را پیدا کنید.

جاذبه های شهر ساحلی بدروم در نوروز 1402

 

اگر در مورد بدروم به خوبی تحقیق کنید متوجه می شوید که این شهر تمام امکانات را برای یک سفر عالی در کنار هم دارد؛ جاذبه های تاریخی و طبیعی آن می تواند شما را با بخشی از تاریخ این سرزمین آشنا کند؛ به علاوه بدروم فرصت خوبی برای سفری تفریحی و هیجان انگیز است، در سواحل آن اغلب ورزش های آبی و ساحلی انجام می شود؛ به جرات می توان گفت بدروم شهری است که تمام اعضای خانواده را هر سلیقه ای راضی نگه می دارد.

پارک آبی بدروم

پارک آبی بدروم بزرگترین پارک آبی ترکیه است که زمانی شاد و مفرح را برایتان به ارمغان می آورد، این پارک سرسره های بزرگ و غول پیکری دارد و در کنار آن رستوران ها و کافه های مختلف در جای جای پارک دیده می شوند، اجرای موسیقی نیز تفریح و هیجان را در پارک چندین برابر می کند، اما حتی اگر اهل هیجان نباشید می توانید در گوشه ای استراحت کنید و در محل های مخصوص بازی هایی مانند شطرنج انجام دهید، این پارک نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام اعضای خانواده فرصتی برای تفریح و هیجان در کنار یکدیگر است.

حمام ترکی

حمام های ترکی یکی از جذابیت اصلی سفر به این سرزمین است و تقریبا در تمام شهرهای ترکیه دیده می شوند، در این حمام ها معمولا خدماتی مانند ماساژ، پاکسازی پوست، ریلکس کردن، سونا و … در محیطی آرام با کیفیتی عالی انجام می شود.

بازار تورگوتریس

بازارهای محلی در هر شهر و کشوری مجالی ایده آل برای شناخت فرهنگ و آداب و رسوم مردم هستند؛ بازار تورگوتریس در بدروم نیز یکی از بهترین این نمونه ها است، در این بازار که در قمست جنوبی شهر قرار دارد انواع صنایع دستی و زیورآلات سنتی بدروم دیده می شود، همین طور سبزی و میوه تازه و خشکبار از محصولات این بازار هستند، اگر به دنبال سوغاتی خاص مربوط به این شهر هستید، این بهترین موقعیت است خصوصا که با قیمت های عجیب و غریبی مواجه نمی شوید؛ نکته قابل توجه این است که این منطقه کالاها را بدون مالیات عرضه می کنند و همین یکی از دلایل ارزانی آن است.

مسجد تپه جیک

مسجد تپه جیک یکی از جاذبه های تاریخی این منطقه است که ساخت آن در حدود سال 1938 توسط کمال پاشا روی اسکله اصلی شهر انجام شده است؛ مسجد با نمایی سفید و ظاهری ساده آن را بین گردشگران به جاذبه ای خاص تبدیل کرده است.

 

منبع : تور بدروم نوروز 1402

تور آنکارا نوروز 1402

۶ بازديد

 

درباره تور آنکارا نوروز 1402

تعطیلات عید نوروز زمانی بسیار مناسب برای استراحت و تفریح بعد از یکسال تلاش و فعالیت روزمره به شمار می رود. حالا تصور کنید این زمان را به مکانی سفر کنید که یکی از مقاصد گردشگری محبوب در سراسر دنیا باشد و اینکه پر است از جاذبه ها و مکان های دیدنی خاص. خوب کشور ترکیه در غرب آسیا و شرق اروپا واقع شده است و یکی از بهترین مقاصد توریستی در تمام دنیا نامبرده میشود. شهر توریستی آنکارا یکی از شهرهای این کشور و پایتخت ترکیه است، همچنین دومین شهر بزرگ این کشور بعد از استانبول و سمبل استقلال آن می باشد؛ چرا که مصطفی آتاتورک جنبش مقاومت خود در برابر عثمانی ها را از این شهر شروع کرد و آتاتورک بعد از سرنگونی دولت عثمانی جمهوری ترکیه را بنیانگذاری کرد و آنکارا را پایتخت این کشور اعلام کرد.

 

شهر آنکارا در حال حاضر جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر دارد و مرکز تبادلات سیاسی، تجاری و آموزشی ترکیه است. آنکارا ترکیب جمعیتی نسبتا جوانی دارد و وجود رستوران ها، اماکن فرهنگی و زندگی شبانه پر جنب و جوشش باعث رونق و محبوبیت آن شده است و اگر این مقصد را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور آنکارا نوروز 1402 سلام پرواز تجربه خواهید کرد.

شهر آنکارا دارای چندین جاذبه گردشگری و ساختمان تاریخی جذاب می باشد که بیشتر آنها در اطراف منطقه Ulus قرار گرفته اند و شما مسافران در یک روز این امکان را دارید که از تمام اماکن تاریخی پرطرفدار آنکارا بازدید کنید؛ ولی اگر زمان زیادی ندارید به یاد داشته باشید که بازدید از دو مکان را در سفر نوروزی خود به این شهر از دست ندهید این دو مکان عبارتند از آنیت کابیر (محل دفن مصطفی کمال آتاترک) و موزه تمدن آناتولی و برای اقامتی طولانی تر آنکارا اماکن دیدنی بیشتری را به عنوان پایتخت مدرن کشور ترکیه را به شما علاقه مندان پیشنهاد می دهد. بنابراین برای انتخاب پکیج ارزان ترین و مناسب ترین تور آنکارا ویژه نوروز 1402 با مشاوران با تجربه سلام پرواز تماس حاصل نمایید.

قیمت تور آنکارا نوروز 1402

طبق معمول همیشه قیمت تور آنکارا نوروز 1402 براساس قیمت بلیط هواپیمای رزرو شده توسط مجری تور آنکارا، پرواز داخلی به آنکارا مثل پروازهای (قشم ایر، ایران ایر و ماهان) و همچنین پرواز خارجی یا ترک به مقصد این شهر مانند پروازهای (ترکیش ایرلاین، اطلس گلوبال و پگاسوس) و همچنین نرخ هتل رزرو شده در شهر آنکارا کاملا متغیر محاسبه می شود. علاوه بر قیمت بلیط هواپیما و هتل محل اقامت که تاثیر زیادی در قیمت تور آنکارا برای روزهای بهاری دارند، مدت زمان سفر شما و همچنین فصل سفر به این مقصد هم می توانند نرخ این تور را دچار تغییراتی نمایند. اما ارزانترین قیمت تورهای نوروز 1402 آنکارا دلیل بر با کیفیت بودن این تور مسافرتی نیست و برخی با ارائه تور ارزان تر و بی کیفیت تنها باعث هدر رفت سرمایه و زمان شما گردشگران عزیز می شوند

اما نگران قیمت تور آنکارا ویژه عید 1402 نباشید، چرا که ما در آژانس سلام پرواز با ارائه تور لحظه آخری آنکارا و تور ارزان قیمت آنکارا در نوروز امسال، شرایط را به گونه ای برای شما فراهم کرده ایم تا هر یک از شما مسافران با کمترین هزینه برای تور، بیشترین لذت را از سفرتان و پکیج تور انتخابی خود ببرید. ما قیمت های مختلفی برای تور آنکارا بهار را خدمت شما ارائه میکنیم تا با توجه به بودجه مورد نظرتان، بهترین انتخاب تور را داشته باشید. آژانس سلام پرواز مجری تخصصی و مستقیم تور آنکارا است و از این جهت میتوانید این اطمینان را داشته باشید که همراه با تور ارزان آنکارا فروردین ماه به سفری خواهید رفت که با هزینه مناسبی برای شما تمام خواهد شد.

تور نوروز آنکارا ارزان و لحظه آخری

بی شک با جستجو تور لحظه آخری آنکارا در گوگل، بارها برایتان پیش اومده که کلمه تورهای دقیقه 90 آنکارا ترکیه و یا بلیط ارزان و لحظه آخری آنکارا را بارها دیده و شنیده باشید. خوب در حقیقت تورهای لحظه آخری یا تور ارزان قیمت و یا تور آفر خورده آنکارا به تورهایی اطلاق می گردد که میانگین در نظر گرفته شده جهت اجرای یک تور تکمیل نشده باشد و فروشنده یا برگزار کننده تور در جهت جلوگیری از ضرر و زیان متحمل شده، مجبور می شود قیمت تور را با تخفیف های زیادی به متقاضیان ارائه کنند که در این صورت قیمت تور مسافرتی آنکارا با این شرایط پایین می آید. همینطور ایرلاین های تور آنکارا ترکیه تعداد محدودی صندلی، یا جای خالی موجود دارند که در این صورت آنها هم مجبور به ارائه قیمت بلیط ارزان آنکارا به شما می شوند که به این دو اصل در اصطلاح تور لحظه آخری آنکارا گفته می شود. در ادامه تور نوروز آنکارا ارزان و لحظه آخری معمولا در آژانس هایی که مجری مستقیم تور آنکارا هستند بیشتر برگزار می شود و زمان سفر و شرایط جوی و متاسفانه سیاسی تاثیرات فراوانی را در اجرا و قیمت تور لحظه آخری آنکارا خواهد گذاشت.

بهترین زمان خرید تور آنکارا نوروز 1402

خوب سوال مهم بعدی که برای خیلی از شما مسافران پیش می آید این است که بهترین زمان خرید تور آنکارا نوروز 1402 چه زمانی است؟ خوب بعد از یک سال کار و تلاش مستمر، تعطیلات عید نوروز بهترین زمان و فرصت مناسبی برای ما ایرانیان می باشد تا بدون دغدغه در کنار خانواده و دوستانمان به استراحت و خوشگذرانی بپردازیم. حالا شمارش معکوس برای نوروز 1402 شروع شده است و حالا گردشگران و علاقه مندان این فرصت را دارند از میان تورهای آنکارا ویژه نوروز این مقصد گردشگری و منحصر به فرد آسیایی یکی را به دلخواه و با توجه به بودجه تعیین شده خود انتخاب کنند. خوب اگر ترجیح می دهید در نیمه‌ اول فروردین ماه به این کشور بروید، رزرو تور آنکارا نوروزی را اواسط بهمن ماه انجام دهید چرا که این بازه زمانی بهترین زمان خرید تور آنکارا بشمار می رود. اگر هم علاقه دارید در نیمه‌ دوم فروردین به این مقصد سفر کنید، اوایل اسفند اقدام به رزرو تور مورد نظرتان از سلام پرواز کنید و البته ممکن است شانس با شما یار باشد و اواخر اسفند هم ظرفیت خالی برای پرواز پیدا کنید

 

منبع : تور آنکارا نوروز 1402